Anonym skrev 2012-04-22 18:39:35 följande:
Med hög panna menade jag högt hårfäste !! Alltså på MÄN !! Fast det är klart att det säkert kan attrahera en o annan det oxå. Sen är det bara larvigt att tro att bara människor med låg självkänsla opererar sig??? Varför kan inte bara förklaringen vara att man tycker det är finare eller mer attraktivt med ett visst utseende på öron/ögon näsa?? För mig är runda bröst modell större än AA kupa med små runda bröstvårtor finare än utammade skinnpåsar som ser ut som två upp o ner vändna glasstrutar. Varför måste det ha med dålig självkänsla att göra ?? Tror folk blandar ihop päron o äpplen här.
tja, du tycker det är larvigt, för mig skriker det låg självkänsla om det. Jag ser det inte som en fråga om rätt och fel, eller ens vad som är vackrast hit eller dit. Det kan så vara att ett par silikonbröst SER snyggare ut på bild än ett par som du beskriver som slasktrattar eller vad du nu väljer att kalla dem, men det är inte frågan. Frågan är varför man ger vika för pressen att se ut på ett visst sätt och inte kan acceptera sig såsom man föddes att vara? Och då handlar det ytterst om självkänsla, inte tyckande. Jag kan också tycka att det är snyggt med till exempel asiatiska kvinnor, men inte fan skulle jag operera om mig för att se typ japansk ut. Jag får nöja mig med att vara född med kaukasiska drag i det här livet. Hade jag haft större bröst hade det inte stört mig, men inte heller gjort en enorm skillnad. Vad ska du göra när du åldras? Få panik och till varje pris pumpa in grejer för att se ut som 25 samtidigt som du förnekar dålig självkänsla? För visst kan man tycka att 25-åringar är vackrare än en 80-åring. Och? Är det den enda parametern som bestämmer människans värde?