• Border

Jag skäms så över mina bröst....

"Vill du att någon ska vilja ha dig på grund av att du har stora silikonbröst, eller vill du bli omtyckt för den du är?" frågade min mamma mig när jag var 15 år och frågade om jag inte kunde få operera brösten större. Och min mamma hade rätt i det. Ts, tycker du att det är idé att bry sig om någon som väljer bort dig på grund av att dina bröst inte faller honom i smaken?
    Vet du, en mogen vuxen kille med lite vett innanför pannbenet kommer älska dina bröst eftersom de är en del av dig!
    Jag har många killkompisar och de flesta tycker illa om stora silikonbröst.  

• Border

Jag är nöjd med mina bröst för de har varit bra till det de är tänkta - amning. Dessutom är de lagom i storlek, har bristningar, hänger lite och är mjuka. De var snyggare förut, men de duger gott å väl.

• Border
    Anonym skrev 2012-04-22 14:41:40 följande:
    Alla ni som tror att en man endast tar en för ens sillisar.... Ni har inte så höga tankar om män va ? Tror ni på allvar att alla tjejer med silikon är korkade ? Att deras män endast har de för brösten ??

Nej, verkligen inte! Men jag tycker det är viktigt att man inte opererar brösten enbart för att man tror att killar ska gilla en då
  • Border
    Anonym (jag med) skrev 2012-04-22 20:50:50 följande:
    Det jag tycker är svårast är tanken på att min partner tidigare haft kvinnor med stora bröst och att han nu "byt ner sig" till mig med små bröst. Tänker att han kanske saknar något att ta i...och att han inte tänder på mig på samma sätt. Även om han sagt åt mig att han ine tidigare känt en sån här dragning till någon annan kvinna samt att han nästan jämt är kåt på mig. Jag känner ändå som jag känner....mina bröst är verkligen små.
    Men varför tänker du så? Han har bytt upp sig eftersom han älskar dig och dina bröst. Jag har inte så mycket å komma med i bröstväg. De är små, urlakade, hängande med bristningar och synliga ådror. Men jag är stark i mig själv och mina bröst är skitbra precis som de är och det är dina oxå! Små bröst är snyggast, tycker jag och jag har hört mången kille uttrycka detta tyckande oxå
  • Border
    Anonym (jag med) skrev 2012-04-22 20:50:50 följande:
    Det jag tycker är svårast är tanken på att min partner tidigare haft kvinnor med stora bröst och att han nu "byt ner sig" till mig med små bröst. Tänker att han kanske saknar något att ta i...och att han inte tänder på mig på samma sätt. Även om han sagt åt mig att han ine tidigare känt en sån här dragning till någon annan kvinna samt att han nästan jämt är kåt på mig. Jag känner ändå som jag känner....mina bröst är verkligen små.
    ...Och förresten, varför skulle brösten spela så stor roll? Hur stor rill spelar din vänstra lilltå eller ditt högra skulderblad liksom? Ungefär lika stor roll som dina bröst
  • Border

Alltså, min sambo tycker inte att mina bröst är snyggast, men jag bryr mig inte om det för han älskar mig. Jag tycker att hans fötter är skitfula, och bröst är lika mycket kroppsdel som fötter

• Border
    Anonym (jag med) skrev 2012-04-22 21:02:53 följande:
    Och jag antar att min man tycker att stora bröst är snyggast eftersom hans tidigare kvinnor haft det och han säger själv han vill ha at ta i. Så jag känner komplex för det....jag har inga snygga fylliga bröst, bara små toppar....

Fan, varför säger han så? Då kan du kontra med att du hellre skulle velat att hans snopp var 10 cm längre, som dina ex snoppar
  • Border
    dukat skrev 2012-04-23 10:03:09 följande:
    Egentligen är det ju sorgligt att så många inklusive ts har det jobbigt för utseendet på sina bröst.Ett bra sätt tycker jag är att gå på ngt bad eller så spec nu när det börjar bli varmt Det brukar ju vara ganska fullt på damavdelningen och då tycker iaf jag att man slås av direkt hur otroligt olika bröst kan se ut.Men så bra då att det finns denna variationDessutom det finns in princip ingen som har bröst som modellerna i Vogue och Elle.För så ser vi inte ut Det är en konstlad och förljugen värld.Bröst är till för att ge bebisar mjölk.Så är det i hela däggdjursvärlden och det finns inget annt däggdjur som kopplat samman stället för diande med sexualitet.
    I alla andra sammanhang är det ju så viktigt med biologisk mångfald.Varför ska de inte gälla våra kroppar? Och våra bröst?
     Sedan urminnes tider har kvinnor strävat att behaga mannen.OK då men det måste ju finnas gränser.Och det har gått alldeles för långt när kvinnor inte vågar klä av sej inför t.ex sin partner av rädsla för att bli "avslöjade" En sån förljugen värld vill jag inte vara med i.  
    Tycker jag med! När jag var tonåring var jag en smula fixerad vid mina obefintliga små lingon som tom var för små för minsta BH-storleken.
    Jag tycker mina bröst är bra. Men jag funderar aldrig speciellt mycket på dem. För mig är de lika viktiga (eller oviktiga) som resten av mina kroppsdelar rent estetiskt 
Svar på tråden Jag skäms så över mina bröst....