dukat skrev 2012-04-23 10:03:09 följande:
Egentligen är det ju sorgligt att så många inklusive ts har det jobbigt för utseendet på sina bröst.Ett bra sätt tycker jag är att gå på ngt bad eller så spec nu när det börjar bli varmt Det brukar ju vara ganska fullt på damavdelningen och då tycker iaf jag att man slås av direkt hur otroligt olika bröst kan se ut.Men så bra då att det finns denna variationDessutom det finns in princip ingen som har bröst som modellerna i Vogue och Elle.För så ser vi inte ut Det är en konstlad och förljugen vä
rld.Bröst är till för att ge bebisar mjölk.Så är det i hela däggdjursvärlden och det finns inget annt däggdjur som kopplat samman stället för diande med sexualitet.
I alla andra sammanhang är det ju så viktigt med biologisk mångfald.Varför ska de inte gälla våra kroppar? Och våra bröst?
Sedan urminnes tider har kvinnor strävat att behaga
mannen.OK då men det måste ju finnas gränser.Och det har gått alldeles för långt när kvinnor inte vågar klä av sej inför t.ex sin partner av rädsla för att bli "avslöjade" En sån förljugen värld vill jag inte vara med i.
Tycker jag med! När jag var tonåring var jag en smula fixerad vid mina obefintliga små lingon som tom var för små för minsta BH-storleken.
Jag tycker mina bröst är bra. Men jag funderar aldrig speciellt mycket på dem. För mig är de lika viktiga (eller oviktiga) som resten av mina kroppsdelar rent estetiskt