• Anonym (.)

Hembränd sprit !

Jag chockeras just nu av lady dahmer inlägg som nästan förespråkar hemkokt sprit !

Vad tycker ni om detta?
    Vad kan det ge för tankar och signaler hos unga människor som kanske läser inlägget ?

Jag tycker att hembränt är något man ska akta sig för om fel tillverkare bränner, men i kommentarsfältet menar lady dahmer att det inte är skadligt och att man behöver en kemilektion om man tror det.

Vad har ni för erfarenheter av hb ?
    Själv blev jag förgiftad, och det var inte av mängden , utan av själva drickat. 

• Svar på tråden Hembränd sprit !
  • prop19
    Anonym (.) skrev 2012-04-22 18:12:41 följande:
    köper  man systemsprit så vet man iallafall att det bara är sprit.
    någon som bränner själv kan häva i vadsomhelst ! 
    Bränner man själv så vet man exakt vad som är i.
  • prop19
    raider skrev 2012-04-22 18:22:59 följande:
    Nån har lyssnat för mycket på 80/90 tals myter, att man kan bli blind av hb, att man vet inte vad man får och så vidare.
    Köper man hembränt så får man sprit, varken mer eller mindre.
    Jag är mer orolig att få Haley´s komet i huvudet än få metanol "hembränt".
    TS, inser inte hur många tusentals liter det säljs i detta land.
    Endast i de södrare delarna i Sverige som i princip inte har en marknad för hembränt, där florerar smuggelsprit istället.
    I väst Sverige existerar hembränt men i mindre skala, om inte hembrännarna varit så gnidna och sänkt priset när smuggel kom.
    Så hade vi fortfarande haft en betydande marknad kvar.
  • Lady Dahmer

Nej, jag förespråkar inte hembränt.

Jag skrev så här:

Hembränt är sprit. Gjort på socker, jäst och vatten. Det är inte farligare än systemspriten. Jag har själv ägt en kokare och sålt femlitersdunkar av riktigt god 38% finsprit. Jag vet hur processen går till och det är nästintill omöjligt att fucka upp och gör du ändå det så förvandlas det inte till gift.
    Tyvärr händer det ibland att snåla idioter spär ut det med för MYCKET vatten och så sitter du där med en dunk på 30%. Ibland kolar de dåligt också och då luktar det skit och du mår apa och kräks. Den här idén om att folk sitter och spär ut sin sprit med T-sprit är ju hysteriskt kul. Låter väldans dyrt om inte annat, för att inte tala om den skada man gör på sin business om man säljer dålig sprit medvetet. Hembrännare vill tjäna pengar och det gör man bara om folk gillar det man bränner. Dessutom dricker de flesta det de kokar själva.
    (sen finns det ju givetvis psykopater, men de kan ju likaväl sälja nybakt bröd som hemkoka)

Postpatriarkal Feministfitta. Läs min blogg!
  • Lady Dahmer
    Anonym (?x?) skrev 2012-04-22 18:13:50 följande:
    Varför skulle hen göra det? Det vore ju inte bra för framtida affärer, eller hur?
    precis. man vill väl tjäna pengar på sin hemkoka. 
  • Anonym (.)
    prop19 skrev 2012-04-22 19:56:25 följande:
    Bränner man själv så vet man exakt vad som är i.
    Ja men inte den som köper
  • ElectroDiva
    Lady Dahmer skrev 2012-04-22 20:34:16 följande:
    precis. man vill väl tjäna pengar på sin hemkoka. 
    ja men samtidigt så ska man ju inte heller tro så gott om alla, även om jag precis som många andra tror att syftet är pengar , inte att förgifta eller skada folk
  • Lavish

Finkel är ju iofs giftigt, men det är ju systemsprit också. Man kan må dåligt av att få i sig mycket finkel, men det är ju inte det som gör folk blinda etc.

• prop19
    Anonym (.) skrev 2012-04-22 20:43:21 följande:
    Ja men inte den som köper
    Jo, i princip.
    Har du en aning hur besvärligt att tillverka metanol?
    Har du en aning hur sällsynt det är, som sagt vad Haley´s komet känner jag större rädsla för.
  • Anonym (.)
    Lady Dahmer skrev 2012-04-22 20:32:17 följande:
    Nej, jag förespråkar inte hembränt.

Jag skrev så här:
    Hembränt är sprit. Gjort på socker, jäst och vatten. Det är inte farligare än systemspriten. Jag har själv ägt en kokare och sålt femlitersdunkar av riktigt god 38% finsprit. Jag vet hur processen går till och det är nästintill omöjligt att fucka upp och gör du ändå det så förvandlas det inte till gift.
    Tyvärr händer det ibland att snåla idioter spär ut det med för MYCKET vatten och så sitter du där med en dunk på 30%. Ibland kolar de dåligt också och då luktar det skit och du mår apa och kräks. Den här idén om att folk sitter och spär ut sin sprit med T-sprit är ju hysteriskt kul. Låter väldans dyrt om inte annat, för att inte tala om den skada man gör på sin business om man säljer dålig sprit medvetet. Hembrännare vill tjäna pengar och det gör man bara om folk gillar det man bränner. Dessutom dricker de flesta det de kokar själva.
    (sen finns det ju givetvis psykopater, men de kan ju likaväl sälja nybakt bröd som hemkoka)

Jag läste ditt senaste inlägg och jag kanske misstolkade syftet med inlägget, förlåt om jag "hängde ut" dig lite i trådstarten.
  • Tigrino

Den hembrända spriten jag druckit är den absolut godast starkvaran jag smakat. Inga bismaker eller något...

• Lady Dahmer
    Anonym (.) skrev 2012-04-22 20:49:47 följande:
    Jag läste ditt senaste inlägg och jag kanske misstolkade syftet med inlägget, förlåt om jag "hängde ut" dig lite i trådstarten.
    ingen fara! Det är alltid bra med diskussion. 
  • Contador

Sådär. Varför inte återuppliva en gammal Hembrännarträd. Har under en tid studerat säkerhet kring hembränning..

Så här går det till umgefär. 1. Se till att Inte använda frukt..Skippa Vin och framför allt all typ av Brandy clgnac etc. De som dog i Australien drack hembrännd frukt. Brittiskan i Grekland drack Vodka troligen gjorrt på vindruvor. Använd bara Grödor..Typ korn vete majs havre råg etc...

Därefter gör hembränt Bättre än bolagsspriten och gör dig av med Foreshots Heads och Tails. ( Det gör inte bolagssprit som tar bort en del ) På svenska betyder det att man häller ut spriten man kokar upp till 87 grader och allt över 93 grader. Stay safe.

Svar på tråden Hembränd sprit !