• Anonym (Nyfiken)

När ska männen få veta sin plats?

Min man och jag har det väldigt bra tillsammans. Vi har varit gifta i över 20 år nu och älskar varandra precis lika mycket idag som då. Han är en riktig pärla.

Men när jag däremot ser mig omkring på hans vänner och hur de uppför sig blir jag chockad. De kan komma hem efter jobbet vid oregelbundna tidpunkter, aldrig bjuda ut sina fruar på middag ute eller visar sin uppskattning mot dem.

Hur kommer det sig av somliga av oss kvinnor år 2012 fortfarande inte har fått pli på våra män? Det är ett faktum att vi länge gått mot rätt riktning från att ha varit underordnad i samhället till att ha fått mer inflytande och makt. Men som de flesta kan se har vi fortfarande en lång väg att gå tills vi fått det övertag vi förtjänar. Det är vår tur att leda männen. Jag gör det redan med min man och han vet sin plats väldigt väl. Annars vet han att det inte blir sex på länge.

Hur långt tid ska det behöva ta för oss kvinnor att ta vår plats vid tronen?

• Svar på tråden När ska männen få veta sin plats?
  • Etrangere

Därför att kvinnor är av naturen underordnade män.

• riboflavin

Aldrig?

Jag tror att folk som du är oerhört sällsynta som tur är, de allra flesta av oss anser att människor inte ska vara över- eller underordnade på grund av olika faktorer.

Var glad över att du trivs med ditt liv och låt andra sköta sitt... 

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Nyfiken)
    Etrangere skrev 2012-04-23 21:11:18 följande:
    Därför att kvinnor är av naturen underordnade män.
    I den här tråden stänger vi munnen om vi inte har nåt vettigt att bidra med.
    Tack.
  • Anonym (Fa)

Så du tycker det är okej att byta sex mot bra uppförande?

• Etrangere
    Anonym (Nyfiken) skrev 2012-04-23 21:13:14 följande:
    I den här tråden stänger vi munnen om vi inte har nåt vettigt att bidra med.
    Tack.

Hade munnen stängd under hela tiden jag skrev inläget.
  • Afterlife

Jag skulle nog skylla på deras mammor...
    Skämt åsido, men tycker du verkligen att du har ett övertag om du måste sexstrejka för att få som du vill?

Jag är 30+ och har ett jämställt förhållande. Jag behöver varken hota eller straffa för att han ska göra sin del, precis som han varken behöver hota eller straffa för att jag ska göra min del.

Men det kommer nog att ta ett tag. Den största delen av problemet ligger väl i att väldigt många kvinnor, gamla som unga, hela tiden söker bekräftelse från män. Som om hela vår existens bara blir berättigad om en man bekräftar oss... Eller vad tror du?

• Etrangere
    Anonym (Nyfiken) skrev 2012-04-23 21:10:33 följande:
    Min man och jag har det väldigt bra tillsammans. Vi har varit gifta i över 20 år nu och älskar varandra precis lika mycket idag som då. Han är en riktig pärla.

Men när jag däremot ser mig omkring på hans vänner och hur de uppför sig blir jag chockad. De kan komma hem efter jobbet vid oregelbundna tidpunkter, aldrig bjuda ut sina fruar på middag ute eller visar sin uppskattning mot dem.

Hur kommer det sig av somliga av oss kvinnor år 2012 fortfarande inte har fått pli på våra män? Det är ett faktum att vi länge gått mot rätt riktning från att ha varit underordnad i samhället till att ha fått mer inflytande och makt. Men som de flesta kan se har vi fortfarande en lång väg att gå tills vi fått det övertag vi förtjänar. Det är vår tur att leda männen. Jag gör det redan med min man och han vet sin plats väldigt väl. Annars vet han att det inte blir sex på länge.

Hur långt tid ska det behöva ta för oss kvinnor att ta vår plats vid tronen?

Undrar om inte du skulle se väldigt bra ut i ett hundkoppel.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Fa) skrev 2012-04-23 21:13:34 följande:
    Så du tycker det är okej att byta sex mot bra uppförande?
    Låter som du har en del att lära. Självklart måste vi kvinnor kunna använda våra naturliga övertag (som männens sexdrift till oss) till vår fördel. Använder inte männen sina två övertag redan till 100%? Det vill säga det fysiska och den position de skapat sig i dagens samhälle genom det. Vi kvinnor hade inte mycket att säga till om på grottmännisko-tiden när männen kunde klubba ner oss så fort vi försökte göra nåt de inte ville. Med idag när vi lever i ett mer civileserat samhälle har spelreglerna ändrats. Det är vår tur att härska. Det här vet du redan.
  • Etrangere
    Anonym (Nyfiken) skrev 2012-04-23 21:17:36 följande:
    Låter som du har en del att lära. Självklart måste vi kvinnor kunna använda våra naturliga övertag (som männens sexdrift till oss) till vår fördel. Använder inte männen sina två övertag redan till 100%? Det vill säga det fysiska och den position de skapat sig i dagens samhälle genom det. Vi kvinnor hade inte mycket att säga till om på grottmännisko-tiden när männen kunde klubba ner oss så fort vi försökte göra nåt de inte ville. Med idag när vi lever i ett mer civileserat samhälle har spelreglerna ändrats. Det är vår tur att härska. Det här vet du redan.
    Nu har du läst för mycket genus lilla gumman.
Svar på tråden När ska männen få veta sin plats?