Snälla, hjälp oss!!!
Jag har en 10-åring sedan tidigare förhållande och min sambo har två barn, 12 resp 10 år, sedan tidiagre. Vi flyttade ihop för ca 1½ år sedan och det mesta fungerar jättebra :) Förutom våra 10-åringar. Det är en flicka och en pojke och dom är i luven på varandra nästan jämnt :(
Min son träffar sin pappa varannan helg och på skollov då han bor ca 30 mil från oss. Flickan och hennes bror träffar sin mamma varannan helg, hon bor ca 6,5 mil från oss.
Bråken handlar inte om något speciellt, dom ska bara tjafsa med varandra om precis allt. Är det inte den ena av dom som gör något "fel" så är det den andra, enligt dom själva.
Vi fick även en ADHD diagnos på sambons dotter för ca 6 mån sedan, om det kan spela in.
Jag och sambon börjar nu bli rätt så trötta och ledsna på deras ständiga tjafs och bråk. Vi har försökt att prata med dom och frågat dom varför dom håller på så här, men ingen av dom vet varför.
Hur ska vi göra för att försöka lösa detta problem? Sambons 12-åring mår ju inte heller bra av att det alltid är en massa tjafs.
Enormt tacksam för hjälp!