Inlägg från: Anonym (Försöker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Försöker)

Tips på metoder som 'funkar' för att bli gravid?!

Hej alla där ute som haft svårt att bli gravida men testat någon metod som funkat för er. Vad är era bästa tips? Jag tycker man hör väldigt många olika påstående kring detta (bidrottningsgéle, bisolvon grapefruktjuice osv) och självklart så stämmer inte allt på alla, men dela gärna med er av hur er historia ser ut. Berätta också gärna hur man ska använda just den metoden som funkade för dig!

Har blivit gravid men fått missfall så jag vet att jag åtminstone har kunnat få mina ägg befruktade..

Tack på förhand!
    /en förvirrad kvinna som vill lyckas med ett +

• Svar på tråden Tips på metoder som 'funkar' för att bli gravid?!
  • Anonym (Försöker)
    Anonym skrev 2012-04-25 16:23:40 följande:
    Använd ägglossningstester t ex cleablue.
    Jag har testat med det i tre månader men inte lyckats.. känns ändå för tidigt att uppsöka läkare så jag avvaktar. Tänkte bara höra om någon vet någon bra metod som kan vara till hjälp och kombineras med äl-tester.
  • Anonym (Försöker)
    Anonym skrev 2012-04-25 16:38:38 följande:
    Om ni har svårt att bli gravida är det väll inte konstigt att söka läkare?
    Såklart men inte efter tre månader, bara för att man prickar äl så är det ju inte säkert att det går vägen. Ville bara öka chanserna inför de kommande försöken. Lyckas det inte under sommaren heller kommer jag att uppsöka läkare.
  • Anonym (Försöker)
    Fridhaa skrev 2012-04-25 16:43:53 följande:
    Räkna ut ca när din ägglosning är och sexa varanan dag. Jag kolla min livmodertapp och den finns det dom som säger att bisolvon hjälper.
    Kolla livmodertappen, vad innebär det? (känner mig lost i denna värld)
  • Anonym (Försöker)
    Anonym skrev 2012-04-25 16:45:44 följande:
    Nu vet inte jag hur länge du försökt, men 3 mån med ältest är inte mycket. men har du försökt länge förutom de tre månaderna så skulle jag kontakta läkare. 
    Vi försökte ca 4 månader innan dess och lyckades bli gravida, vilket tyvärr slutade i mf v 9. Därefter pausade vi lite då jag inte riktigt kände mig på banan men nu har vi tagit upp det igen, två månader utan äl test och tre med.
  • Anonym (Försöker)

Tack för era svar! Och som sagt, jag hade sökt hjälp om jag kände att jag har svårt att få barn, har bara en stark önskan om att lyckas och ber er om råd. Var absolut inte menat som ett hån och det hoppas jag att ni förstår! Ledsen att det missuppfattades..

• Anonym (Försöker)
    Ravenna skrev 2012-04-26 12:16:02 följande:
    Är i liknande sits, TS! Jag har försökt från årsskiftet, så 3 ÄL har passerat utan resultat. Nu väntar jag på 4e ÄL (borde ha kommit i tisdags men uteblev). En gång eller två kan man väl "missa", men det är ju klart att man börjar känna oro när man har misslyckats 3 eller 4 gånger!
    Vi kanske kan följas åt i väntan på ett plus? dela med oss om vad vi lär oss om oss själva och vad som händer?
    Anonym (Rocka Billy) skrev 2012-04-26 12:57:49 följande:
    Hej jag har haft svårt att fått barn, med min förra man vi försökte i över 6 år att få barn men de gick inte så vi sökte hjälp, vi fick göra ivf gjorde två försök å båda sluta i mf. men vi gick i sär å skillde oss pga för de blev för jobbigt med ivf:en 

Sen efter 3 år senare träffar jag min nuvarande sambo å efter vi hade varit tillsamans 1 månad så visade sig att jag var med barn,

Jag blev så klart chockad  över detta besked men glad, så jag var tvungen ringa ivf för att höra hur detta hade kunnat hänt så dom sa att jag och mitt ex inte var ämnade för varandra så vi två kunde inte få barn i hop därför ledde de oxå til mf , sen sa dom oxå att jag min blodgrupp är negativ och mitt ex är posetiv å de kan oxå göra de svårt,

Nu i dag är vi föräldrar på varist håll!

Jag tycker ni ska söka hjälp och få tips där i från. vill bara dela med mig av min erfarenhet..

Men jag önskar er all lycka till och hoppas att ni får er efterlängtade bäbis :D         
    Tack, jag har hört liknande förut och vi har bestämt oss för att kolla om något är fel ifall det inte tar sig innan september. Jag har ingen aning om blodgrupper hos oss, kanske ska kolla det.

Jag är glad att det funkade för er båda sen :)
  • Anonym (Försöker)
    Slappna av och ha njutfullt sex tror jag kan vara en stor hjälp på traven, det får inte bli fokus på att "göra bebis" som flera säger. Hur många gånger har man inte hört om par som försökt hur länge som helst och så fort dom ska få hjälp och slappnar av så tar det sig på naturlig väg?!

Hoppas verkligen att det går vägen för dig snart, skickar en lycka-till-kram!

Om du vill följas åt (utan att stressa massa) och bara peppa och påminna varandra om att slappna av och mysa i vardagen så säg gärna till! Jag vill inte gå med i någon "bebis-verkstad-tråd", känns för fokuserat på att göra barn för att det ska passa mig. Vill bara njuta av livet och om möjligt maximera chanserna utan att stressa:)
  • Anonym (Försöker)
    Anonym skrev 2012-04-26 15:27:31 följande:
    Vad är vitsen med ÄL tester? Kan man inte bara ha sex varje dag istället. Känns ju som mer stressande att hålla på med sånna än inte
    Jag har använt det för att få lite koll på min kropp och cykeln efter mitt missfall men jag håller med dig, det skapar såklart en liten stress. Har just därför funderat på att sluta med det, äta lite kosttillskott kanske och sen njuta av underbart sex. Så hoppas jag att det ska ta sig sen
  • Anonym (Försöker)
    Anonym (Brumman) skrev 2012-04-26 17:20:43 följande:

Ja, jag känner att jag måste ha nåt att se fram emot. Vi ska nog boka nån kort resa, typ herrgårdsweekend, och bara vara. Rensa lite bland tankarna och börja om från noll. Jag håller tummarna för dej med ska du veta :) Missfallet var bland det värsta jag varit med om. Som en jävla käftsmäll, men nu är jag verkligen redo för att försöka igen.

Stackare, jag beklagar verkligen. Vet hur det känns.. Har du pratat med någon om det eller bara burit på det själv?

Vi får helt enkelt hålla tummarna för varandra och hoppas på det bästa nu:)  

Herrgårdsweekend låter ju hur mysigt som helst, vilken bra idé! Jag tror jag ska föreslå något liknande;) Vill du skriva i inboxen istället så kan vi kanske dela med oss lite av tankar och erfarenheter? Har ingen i min närhet som är i samma stadie i livet och det vore så kul att få dela lite med någon annan. Dessa trådar med bim-listor osv är ju som sagt inte min grej:/     
  • Anonym (Försöker)
    Anonym (Brumman) skrev 2012-04-27 08:25:12 följande:
    Jag skulle nog ha behövt prata med någon förutom min sambo. Jag trodde han skulle förstå precis hur jag kände efter missfallet, men nu har jag insett att han faktiskt inte gör det hur mycket jag än försöker förklara. Han tycker ju att eftersom det var ett så tidigt missfall (i vecka 6) så hade det ju inte hunnit bli ett riktigt barn. Men det har ju inte bara med det att göra... Jag har också lagt ner bim-listorna, man blir bara stressad och det känns som man tävlar...

Testar att citera från mobilen så du vet vad som är fel om det ser tokigt ut.. Jag förstår dig. Precis samma hände mig. Det var så tungt inombords och jag hade ingen att prata med som förstod.. Hur mår du nu? Har du återhämtat dig känner du eller ligger det fortfarande över dig? Har ni bokat någon weekend ännu? Vi funderar på att låna hans morföräldrars sommarhus på västkusten i början på juni. Längtar som bara den. Ska bli så skönt att komma bort från vardagen med jobb och allt vad det nu är. Känns som vi hamnat i något slags mönster där vi inte riktigt är tillfreds med situationen utan fortfarande lite låga efter missfallet. Dock försöker vi fixa till lite hemma och mysa så mycket ned varandra som möjligt. inte bara sex utan massage och närhet på annat sätt - visa uppskattning helt enkelt.
    Anonym skrev 2012-05-05 11:48:19 följande:
    Hej TS! Vi blev precis gravida på 7:e försöket men då kan tilläggas att jag varit oskyddad i 1,5 år innan dess och inte hade koll på min ÄL...så jag trodde ett tag att det var ngt fel. Jag är nu i 6e veckan så det är fortfarande tidigt. Däremot har jag varit som besatt av att bli gravid och testat varenda månad inför mens..så det där om stressen att vilja för mkt och att det kan hindra en graviditet..stämde inte på mig iaf  Det som gjorde tricket var egentligen fler olika saker..men jag ökade upp min yoga till 3 ggr i veckan, gick på akupunktur 2 ggr för första gången i april (då för att öka blodfödet i kroppen och livmodern eftersom jag har kort mens) och så när jag gick å la mig så la jag en kudde över magen för att hålla magen varm vilket också ökar blodflödet och gör det lättare för ägget att fästa. Gjorde även en lätt massage i cirklar runt livmodern i duschen med lite dusch-creme. Akupunktören sa just det att jag skulle hålla livmodern varm hela tiden. Hon sa även en annan sak vilket låter lite osannolikt men vad gör man inte; att jag skulle köpa mjuka och varma inneskor eftersom jag har väldigt kalla fötter och blodet då jobbar nedåt i kroppen. Ja, ja..tänkte jag men så såg jag att de även rekommenderar detta i Latinamerika. Go figure ;) Tror jag hade ett väldigt tidigt MA för någon månad sen när jag fick utslag innan BIM men så kom mensen ngn dag sent. Alltså skulle jag inte ens vetat om det om jag inte vore testoman. Det var därför jag liksom kände på mig att jag skulle få jobba för att få ägget att fästa och att det var där "problemet" satt.  Kan tillägga att mannen slutade snusa förra månaden och att vi hade sex dagarna innan ÄL men också dagen efter utslag. Testat bisolvon, munkpeppar tidigare och det hjälpte inte på mig eftersom jag har regelbunden cykel. Stort lycka till!!  

Grattis! Vad glad jag blir för din skull. Det är en underbar känsla att få det där pluset:) önskar dig all lycka till under graviditeten! Tack för att du delade med dig av din historia. Har faktiskt funderat på att göra mer yoga. Har hört från annat håll att det kan vara gynnsamt om man vill bli gravid. Har sedan tidigare ganska riklig mens. Inte många dagar (ca fyra) men måste ofta byta tampong och bindor då jag blöder mycket (förlåt för infon) så akupunktur på så sätt är nog inte min grej. Kan dock höra med min mor som ger akupunktur om hon har några superknep! Det där med att hålla magen varm över livmodern har jag inte hört förut men låter rimligt så ska absolut testa! Tack för tipset:) äter vitaminer nu och ska ta till mig av dina tips och sen bara låta kärleken flöda här hemma så tar det sig nog tillslut:)
  • Anonym (Försöker)

Suck, när man skriver från telefonen kommer det inte med någon styckesindelning ser jag nu. Förlåt för matig text!

• Anonym (Försöker)
    Anonym (Brumman) skrev 2012-05-24 09:21:45 följande:
    Hur går det TS? Jag bäddar ner mig med vetevärmaren varje kväll här och hoppas att det har tagit sig. Supermysigt  :)

Jag inväntar beräknad mens 31/5. Tror äl var 17/5 d jag faktiskt struntade i tester denna månad. Vi hade sex (du kanske inte vill veta? Haha) dagen före äl och dagen efter samt varannan dag både före det och efter det. Äter ju bidrottninggelé så jag hoppas hoppas hoppas! Använder också vetekudde och jag har nog snart blivit in inbillningssjuk. Tycker mig redan känna symptom efter en vecka men jag kan ju också ha fel såklart. Det återstår att se om en vecka ifall det tog sig eller ej. När har du bim?
    Anonym skrev 2012-05-24 09:55:50 följande:
    För oss blev försök nr 13 vårt lyckoförsök! Och kan ju säga att det första halvåret var vi väldigt avslappnade och använde inte ältest eller nåt men märkte när jag hade äl ändå. Sen började jag med ältest varannan månad ungefär och blev mer besatt! Den gången det blev plus så hade vi varit tillsammans varannan dag och jag hade ältestat två gånger om dagen... så inte var jag direkt avslappnad då inte! Det kommer! Tar bara lite tid ibland. Kramis!!   

Tack, jag känner på mig att det kommer ta sig nu under sommaren. Om inte så hoppas jag på en fin sommar ändå med massa kärlek:) 13 som annars är en "oturssiffra"! Glad för er skull:) kram
Svar på tråden Tips på metoder som 'funkar' för att bli gravid?!