Ravenna skrev 2012-04-26 12:16:02 följande:
Är i liknande sits, TS! Jag har försökt från årsskiftet, så 3 ÄL har passerat utan resultat. Nu väntar jag på 4e ÄL (borde ha kommit i tisdags men uteblev). En gång eller två kan man väl "missa", men det är ju klart att man börjar känna oro när man har misslyckats 3 eller 4 gånger!
Vi kanske kan följas åt i väntan på ett plus? dela med oss om vad vi lär oss om oss själva och vad som händer?
Anonym (Rocka Billy) skrev 2012-04-26 12:57:49 följande:
Hej jag har haft svårt att fått barn, med min förra man vi försökte i över 6 år att få barn men de gick inte så vi sökte hjälp, vi fick göra ivf gjorde två försök å båda sluta i mf. men vi gick i sär å skillde oss pga för de blev för jobbigt med ivf:en
Sen efter 3 år senare träffar jag min nuvarande sambo å efter vi hade varit tillsamans 1 månad så visade sig att jag var med barn,
Jag blev så klart chockad över detta besked men glad, så jag var tvungen ringa ivf för att höra hur detta hade kunnat hänt så dom sa att jag och mitt ex inte var ämnade för varandra så vi två kunde inte få barn i hop därför ledde de oxå til mf , sen sa dom oxå att jag min blodgrupp är negativ och mitt ex är posetiv å de kan oxå göra de svårt,
Nu i dag är vi föräldrar på varist håll!
Jag tycker ni ska söka hjälp och få tips där i från. vill bara dela med mig av min erfarenhet..
Men jag önskar er all lycka till och hoppas att ni får er efterlängtade bäbis :D
Tack, jag har hört liknande förut och vi har bestämt oss för att kolla om något är fel ifall det inte tar sig innan september. Jag har ingen aning om blodgrupper hos oss, kanske ska kolla det.
Jag är glad att det funkade för er båda sen :)