• Anonym (Försöker)

Tips på metoder som 'funkar' för att bli gravid?!

Hej alla där ute som haft svårt att bli gravida men testat någon metod som funkat för er. Vad är era bästa tips? Jag tycker man hör väldigt många olika påstående kring detta (bidrottningsgéle, bisolvon grapefruktjuice osv) och självklart så stämmer inte allt på alla, men dela gärna med er av hur er historia ser ut. Berätta också gärna hur man ska använda just den metoden som funkade för dig!

Har blivit gravid men fått missfall så jag vet att jag åtminstone har kunnat få mina ägg befruktade..

Tack på förhand!
    /en förvirrad kvinna som vill lyckas med ett +

• Svar på tråden Tips på metoder som 'funkar' för att bli gravid?!
  • Anonym

Använd ägglossningstester t ex cleablue.

• Anonym (Försöker)
    Anonym skrev 2012-04-25 16:23:40 följande:
    Använd ägglossningstester t ex cleablue.
    Jag har testat med det i tre månader men inte lyckats.. känns ändå för tidigt att uppsöka läkare så jag avvaktar. Tänkte bara höra om någon vet någon bra metod som kan vara till hjälp och kombineras med äl-tester.
  • Anonym
    Anonym (Försöker) skrev 2012-04-25 16:34:50 följande:
    Jag har testat med det i tre månader men inte lyckats.. känns ändå för tidigt att uppsöka läkare så jag avvaktar. Tänkte bara höra om någon vet någon bra metod som kan vara till hjälp och kombineras med äl-tester.
    Om ni har svårt att bli gravida är det väll inte konstigt att söka läkare?
  • Fridhaa

Räkna ut ca när din ägglosning är och sexa varanan dag. Jag kolla min livmodertapp och den finns det dom som säger att bisolvon hjälper.

• Anonym (Försöker)
    Anonym skrev 2012-04-25 16:38:38 följande:
    Om ni har svårt att bli gravida är det väll inte konstigt att söka läkare?
    Såklart men inte efter tre månader, bara för att man prickar äl så är det ju inte säkert att det går vägen. Ville bara öka chanserna inför de kommande försöken. Lyckas det inte under sommaren heller kommer jag att uppsöka läkare.
  • Anonym (Försöker)
    Fridhaa skrev 2012-04-25 16:43:53 följande:
    Räkna ut ca när din ägglosning är och sexa varanan dag. Jag kolla min livmodertapp och den finns det dom som säger att bisolvon hjälper.
    Kolla livmodertappen, vad innebär det? (känner mig lost i denna värld)
  • Anonym
    Anonym (Försöker) skrev 2012-04-25 16:34:50 följande:
    Nu vet inte jag hur länge du försökt, men 3 mån med ältest är inte mycket. men har du försökt länge förutom de tre månaderna så skulle jag kontakta läkare. 
  • Anonym (akupunktur)

Akupunktur funkade för mig!

• Anonym (Försöker)
    Anonym skrev 2012-04-25 16:45:44 följande:
    Nu vet inte jag hur länge du försökt, men 3 mån med ältest är inte mycket. men har du försökt länge förutom de tre månaderna så skulle jag kontakta läkare. 
    Vi försökte ca 4 månader innan dess och lyckades bli gravida, vilket tyvärr slutade i mf v 9. Därefter pausade vi lite då jag inte riktigt kände mig på banan men nu har vi tagit upp det igen, två månader utan äl test och tre med.
  • Anonym (lyckades)

Jag kan inte riktigt säga att jag haft problem då det tog sig på 3:e försöket men det var verkligen tvungen att ta då jag inte ville föda för nära jul och inte ville ha en bebis 2013. Så jag körde allt.

Först hade jag noggrant fört anteckningar över mina cyklar, jag visste precis hur långa dom var och att min ÄL skulle skilja sig från "standard". Jag hade temperatur och annat från flera månader tillbaka (användet fertilityfriend och en iphone app). Sen beställde jag nog med ÄL stickor för att kunna använda hela cykeln om det så var nödvändigt, började på dag 6, bara två dagar efter mensen slutade.

Jag sparade alla och hade dom tejpade på ett papper för att hålla koll. Samtidigt började jag med bidrottninggele. Jag fick två stegringar den månaden. Den första kom precis när alla standard appar osv tycker att ägglossning ska äga rum, alltså för en med 28 dagar. Men mina ÄL symtom var väldigt svaga och kändes inte alls rätt. Vi hade såklart sex men jag fortsatte med bidrottninggelen och ÄL stickor. Flera dagar senare kom stegring nummer två som förklarade varför jag får flytningar två gånger per månad, hade undrat lite men trott att det var annat än ÄL flytningar, tack vare bidrottninggelen blev flytningarna mer uppenbara och även resten av symtomen som värken osv. Det var inget tvivel om att jag hade ÄL, alltså nästan en vecka senare än vad jag trott de två månader innan som vi inte lyckats på. Vi såg även till att ha långt och mysigt sex med orgasm för båda, det var en mysig månad :)

Cirka 11 dagar senare plussade vi! Jag tror nog inte att jag har svårt att få barn men jag vet att det fungerade tack vare att alla bitarna föll på plats med alla hjälpmedel. Att använda ÄL test och annat utan att föra anteckningar är ren slöseri med tid. Det positiva med att försöka och inte få plus är att man har en chans att lära sig sin kropp, man har inte alls så mycket koll som man tror.

Svar på tråden Tips på metoder som 'funkar' för att bli gravid?!