Tips på metoder som 'funkar' för att bli gravid?!
Använd ägglossningstester t ex cleablue.
Använd ägglossningstester t ex cleablue.
Då har du alltså försökt i 7 månader TS, och faktiskt blivit gravid under den tiden dock mf, hur kan du tycka du har svårt att bli gravid? Lite som ett hån mot oss som verkligen kämpar.
Drick alkohol och kör en sexakt utöver det vanliga... Jag har blivit gravid 6 ggr samtliga har jag varit berusad och är helt övertygad om att det hat ett samband! Naturligtvis dricker du inte en droppe sen förns barn och amning är klara.
Chansen att bli gravid är faktisk bara 40 % om man lyckas pricka in en bebis. Ca två dagar innan ÄL har man som mest chans att lyckas så befruktningen inte sker på en minut.
då*
Vad är vitsen med ÄL tester? Kan man inte bara ha sex varje dag istället. Känns ju som mer stressande att hålla på med sånna än inte
Hej TS!
Vi blev precis gravida på 7:e försöket men då kan tilläggas att jag varit oskyddad i 1,5 år innan dess och inte hade koll på min ÄL...så jag trodde ett tag att det var ngt fel. Jag är nu i 6e veckan så det är fortfarande tidigt. Däremot har jag varit som besatt av att bli gravid och testat varenda månad inför mens..så det där om stressen att vilja för mkt och att det kan hindra en graviditet..stämde inte på mig iaf
Det som gjorde tricket var egentligen fler olika saker..men jag ökade upp min yoga till 3 ggr i veckan, gick på akupunktur 2 ggr för första gången i april (då för att öka blodfödet i kroppen och livmodern eftersom jag har kort mens) och så när jag gick å la mig så la jag en kudde över magen för att hålla magen varm vilket också ökar blodflödet och gör det lättare för ägget att fästa. Gjorde även en lätt massage i cirklar runt livmodern i duschen med lite dusch-creme. Akupunktören sa just det att jag skulle hålla livmodern varm hela tiden. Hon sa även en annan sak vilket låter lite osannolikt men vad gör man inte; att jag skulle köpa mjuka och varma inneskor eftersom jag har väldigt kalla fötter och blodet då jobbar nedåt i kroppen. Ja, ja..tänkte jag men så såg jag att de även rekommenderar detta i Latinamerika. Go figure ;)
Tror jag hade ett väldigt tidigt MA för någon månad sen när jag fick utslag innan BIM men så kom mensen ngn dag sent. Alltså skulle jag inte ens vetat om det om jag inte vore testoman. Det var därför jag liksom kände på mig att jag skulle få jobba för att få ägget att fästa och att det var där "problemet" satt.
Kan tillägga att mannen slutade snusa förra månaden och att vi hade sex dagarna innan ÄL men också dagen efter utslag.
Testat bisolvon, munkpeppar tidigare och det hjälpte inte på mig eftersom jag har regelbunden cykel.
Stort lycka till!!
Barn 1. tog sig på försök 13. Vi gav upp efter 1 år å det komandra saker i tankarna somjulklapparoch anna och poff såblev jag gravid kanske va bra medannat i tankarna än detta hysteriska att va med påallabimlistor och testa och känna ihjäl sig.
Barn 2. Tog bidrottning gele1000mg 1månad och poff det vart en normalmens cykel och jag vart gravid.Dem ggr jag lyckats harmin menscykel varit 28dgr. har annars omkring 35
För oss blev försök nr 13 vårt lyckoförsök!
Och kan ju säga att det första halvåret var vi väldigt avslappnade och använde inte ältest eller nåt men märkte när jag hade äl ändå. Sen började jag med ältest varannan månad ungefär och blev mer besatt!
Den gången det blev plus så hade vi varit tillsammans varannan dag och jag hade ältestat två gånger om dagen... så inte var jag direkt avslappnad då inte!
Det kommer! Tar bara lite tid ibland. Kramis!!