Inlägg från: Anonym (Brumman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Brumman)

Tips på metoder som 'funkar' för att bli gravid?!

Hej hej! Jag fick också missfall för några månader sen och nu ska jag verkligen göra allt för att lyckas :) Har köpt på mej ägglossningstester och käkar epa-glandin och tar mej tid att verkligen slappna av en timme varje dag. Har stressat upp mej alldeles för mycket över alla gravidtankar senaste tiden och stress gör nog inte saken bättre (ibland behöver man en påminnelse).

• Anonym (Brumman)
    Anonym (Försöker) skrev 2012-04-26 15:35:51 följande:
    Slappna av och ha njutfullt sex tror jag kan vara en stor hjälp på traven, det får inte bli fokus på att "göra bebis" som flera säger. Hur många gånger har man inte hört om par som försökt hur länge som helst och så fort dom ska få hjälp och slappnar av så tar det sig på naturlig väg?! Hoppas verkligen att det går vägen för dig snart, skickar en lycka-till-kram! Om du vill följas åt (utan att stressa massa) och bara peppa och påminna varandra om att slappna av och mysa i vardagen så säg gärna till! Jag vill inte gå med i någon "bebis-verkstad-tråd", känns för fokuserat på att göra barn för att det ska passa mig. Vill bara njuta av livet och om möjligt maximera chanserna utan att stressa:)

Ja, jag känner att jag måste ha nåt att se fram emot. Vi ska nog boka nån kort resa, typ herrgårdsweekend, och bara vara. Rensa lite bland tankarna och börja om från noll. Jag håller tummarna för dej med ska du veta :) Missfallet var bland det värsta jag varit med om. Som en jävla käftsmäll, men nu är jag verkligen redo för att försöka igen.
  • Anonym (Brumman)
    Anonym (Försöker) skrev 2012-04-26 17:47:04 följande:
    Stackare, jag beklagar verkligen. Vet hur det känns.. Har du pratat med någon om det eller bara burit på det själv?

Vi får helt enkelt hålla tummarna för varandra och hoppas på det bästa nu:)  

Herrgårdsweekend låter ju hur mysigt som helst, vilken bra idé! Jag tror jag ska föreslå något liknande;) Vill du skriva i inboxen istället så kan vi kanske dela med oss lite av tankar och erfarenheter? Har ingen i min närhet som är i samma stadie i livet och det vore så kul att få dela lite med någon annan. Dessa trådar med bim-listor osv är ju som sagt inte min grej:/     
    Jag skulle nog ha behövt prata med någon förutom min sambo. Jag trodde han skulle förstå precis hur jag kände efter missfallet, men nu har jag insett att han faktiskt inte gör det hur mycket jag än försöker förklara. Han tycker ju att eftersom det var ett så tidigt missfall (i vecka 6) så hade det ju inte hunnit bli ett riktigt barn. Men det har ju inte bara med det att göra...

Jag har också lagt ner bim-listorna, man blir bara stressad och det känns som man tävlar...
  • Anonym (Brumman)
    Anonym (Försöker) skrev 2012-05-05 14:00:40 följande:
    Testar att citera från mobilen så du vet vad som är fel om det ser tokigt ut.. Jag förstår dig. Precis samma hände mig. Det var så tungt inombords och jag hade ingen att prata med som förstod.. Hur mår du nu? Har du återhämtat dig känner du eller ligger det fortfarande över dig? Har ni bokat någon weekend ännu? Vi funderar på att låna hans morföräldrars sommarhus på västkusten i början på juni. Längtar som bara den. Ska bli så skönt att komma bort från vardagen med jobb och allt vad det nu är. Känns som vi hamnat i något slags mönster där vi inte riktigt är tillfreds med situationen utan fortfarande lite låga efter missfallet. Dock försöker vi fixa till lite hemma och mysa så mycket ned varandra som möjligt. inte bara sex utan massage och närhet på annat sätt - visa uppskattning helt enkelt.
    Vissa dagar känns det bättre och ibland känns allt bara skit, men jag blir bättre och bättre på att se framåt nu :)  Några dagar på västkusten låter härligt! Vi ska bara köpa ny bil, sen ska vi boka nåt :)
    Det där anonym skrev om att hålla livmodern varm lät intressant, jag jobbar i kyla största delen av dagarna så jag ska verkligen tänka på det! Gosiga tofflor hasar jag alltid runt i här hemma så där är det inga problem iaf. Haha :) :)
  • Anonym (Brumman)

Hur går det TS?
    Jag bäddar ner mig med vetevärmaren varje kväll här och hoppas att det har tagit sig. Supermysigt  :)

• Anonym (Brumman)
    Anonym (Försöker) skrev 2012-05-24 10:04:08 följande:
    Jag inväntar beräknad mens 31/5. Tror äl var 17/5 d jag faktiskt struntade i tester denna månad. Vi hade sex (du kanske inte vill veta? Haha) dagen före äl och dagen efter samt varannan dag både före det och efter det. Äter ju bidrottninggelé så jag hoppas hoppas hoppas! Använder också vetekudde och jag har nog snart blivit in inbillningssjuk. Tycker mig redan känna symptom efter en vecka men jag kan ju också ha fel såklart. Det återstår att se om en vecka ifall det tog sig eller ej. När har du bim?
    Tack, jag känner på mig att det kommer ta sig nu under sommaren. Om inte så hoppas jag på en fin sommar ändå med massa kärlek:) 13 som annars är en "oturssiffra"! Glad för er skull:) kram
    Jag vill ha alla saftiga detaljer :) Jag har bim 1/6 och har samma känsla av att vara gravid (+symptom) som jag hade när jag var gravid i januari (då jag fick mf).
    Det jobbiga är att min syster kommer över för att kolla på eurovision på lördag och då kommer hon undra varför jag inte vill ha vin (jag älskar rödvin!!). Men jag tänker INTE dricka en droppe :)
Svar på tråden Tips på metoder som 'funkar' för att bli gravid?!