• Anonym (Försöker)

Tips på metoder som 'funkar' för att bli gravid?!

Hej alla där ute som haft svårt att bli gravida men testat någon metod som funkat för er. Vad är era bästa tips? Jag tycker man hör väldigt många olika påstående kring detta (bidrottningsgéle, bisolvon grapefruktjuice osv) och självklart så stämmer inte allt på alla, men dela gärna med er av hur er historia ser ut. Berätta också gärna hur man ska använda just den metoden som funkade för dig!

Har blivit gravid men fått missfall så jag vet att jag åtminstone har kunnat få mina ägg befruktade..

Tack på förhand!
    /en förvirrad kvinna som vill lyckas med ett +

• Svar på tråden Tips på metoder som 'funkar' för att bli gravid?!
  • Anonym

Då har du alltså försökt i 7 månader TS, och faktiskt blivit gravid under den tiden dock mf, hur kan du tycka du har svårt att bli gravid? Lite som ett hån mot oss som verkligen kämpar.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-25 17:33:43 följande:
    Då har du alltså försökt i 7 månader TS, och faktiskt blivit gravid under den tiden dock mf, hur kan du tycka du har svårt att bli gravid? Lite som ett hån mot oss som verkligen kämpar.
    Jag tycker inte att det är ett hån att hon uttrycker en stark önskan att bli gravid.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-25 17:33:43 följande:

Men hon har väl inte skrivit att hon har svårt att bli gravid? Bara att hon vill ha tips på hur hon kan maximera sina chanser. Att hon vänder sig till de som haft svårt att bli gravida kan väl vara för att de oftast har provat "allt" och kanske kan komma med synpunkter om olika metoder.
  • Anonym

Drick alkohol och kör en sexakt utöver det vanliga... Jag har blivit gravid 6 ggr samtliga har jag varit berusad och är helt övertygad om att det hat ett samband! Naturligtvis dricker du inte en droppe sen förns barn och amning är klara.

• Anonym

Chansen att bli gravid  är faktisk bara 40 % om man lyckas pricka in en bebis. Ca två dagar innan ÄL har man som mest chans att lyckas så befruktningen inte sker på en minut. 

• Anonym (Försöker)

Tack för era svar! Och som sagt, jag hade sökt hjälp om jag kände att jag har svårt att få barn, har bara en stark önskan om att lyckas och ber er om råd. Var absolut inte menat som ett hån och det hoppas jag att ni förstår! Ledsen att det missuppfattades..

• Ravenna

Är i liknande sits, TS! Jag har försökt från årsskiftet, så 3 ÄL har passerat utan resultat. Nu väntar jag på 4e ÄL (borde ha kommit i tisdags men uteblev). En gång eller två kan man väl "missa", men det är ju klart att man börjar känna oro när man har misslyckats 3 eller 4 gånger!

• Anonym (Rocka Billy)

Hej jag har haft svårt att fått barn, med min förra man vi försökte i över 6 år att få barn men de gick inte så vi sökte hjälp, vi fick göra ivf gjorde två försök å båda sluta i mf. men vi gick i sär å skillde oss pga för de blev för jobbigt med ivf:en 

Sen efter 3 år senare träffar jag min nuvarande sambo å efter vi hade varit tillsamans 1 månad så visade sig att jag var med barn,

Jag blev så klart chockad  över detta besked men glad, så jag var tvungen ringa ivf för att höra hur detta hade kunnat hänt så dom sa att jag och mitt ex inte var ämnade för varandra så vi två kunde inte få barn i hop därför ledde de oxå til mf , sen sa dom oxå att jag min blodgrupp är negativ och mitt ex är posetiv å de kan oxå göra de svårt,

Nu i dag är vi föräldrar på varist håll!

Jag tycker ni ska söka hjälp och få tips där i från. vill bara dela med mig av min erfarenhet..

Men jag önskar er all lycka till och hoppas att ni får er efterlängtade bäbis :D         

• Anonym (Försöker)
    Ravenna skrev 2012-04-26 12:16:02 följande:
    Är i liknande sits, TS! Jag har försökt från årsskiftet, så 3 ÄL har passerat utan resultat. Nu väntar jag på 4e ÄL (borde ha kommit i tisdags men uteblev). En gång eller två kan man väl "missa", men det är ju klart att man börjar känna oro när man har misslyckats 3 eller 4 gånger!
    Vi kanske kan följas åt i väntan på ett plus? dela med oss om vad vi lär oss om oss själva och vad som händer?
    Anonym (Rocka Billy) skrev 2012-04-26 12:57:49 följande:
    Hej jag har haft svårt att fått barn, med min förra man vi försökte i över 6 år att få barn men de gick inte så vi sökte hjälp, vi fick göra ivf gjorde två försök å båda sluta i mf. men vi gick i sär å skillde oss pga för de blev för jobbigt med ivf:en 

Sen efter 3 år senare träffar jag min nuvarande sambo å efter vi hade varit tillsamans 1 månad så visade sig att jag var med barn,

Jag blev så klart chockad  över detta besked men glad, så jag var tvungen ringa ivf för att höra hur detta hade kunnat hänt så dom sa att jag och mitt ex inte var ämnade för varandra så vi två kunde inte få barn i hop därför ledde de oxå til mf , sen sa dom oxå att jag min blodgrupp är negativ och mitt ex är posetiv å de kan oxå göra de svårt,

Nu i dag är vi föräldrar på varist håll!

Jag tycker ni ska söka hjälp och få tips där i från. vill bara dela med mig av min erfarenhet..

Men jag önskar er all lycka till och hoppas att ni får er efterlängtade bäbis :D         
    Tack, jag har hört liknande förut och vi har bestämt oss för att kolla om något är fel ifall det inte tar sig innan september. Jag har ingen aning om blodgrupper hos oss, kanske ska kolla det.

Jag är glad att det funkade för er båda sen :)
Svar på tråden Tips på metoder som 'funkar' för att bli gravid?!