• annhan

Får man ha svart klänning på bröllop?

Jag skulle bli irriterad om en gäst hade svart klänning när vi gifter oss i vår! Helvitt också för den delen. Det är lixom tabu

• annhan

Tillägg till mitt förra inlägg

Om man angivit på inbjudan att det är OK med valfri klädsel så visst.. Men inte annars. Jag tycker för min del att det i så fall vore respektlöst mot värdparet. Dessutom ser det inte snyggt ut. Men det är min åsikt!

• annhan

Julie: Jag vet inte var du läst att någon som skrivit om vett & etikett ang. bröllop tycker att det är helt OK med helvitt eller helsvart?

Men jag skrev att JAG tyckte att det var respektlöst mot värdparet.
    Sedan om någon annan tycker nåt annat, ja varsågod.. Men jag hade inte blivit glad om någon av våra gäster skulle dyka upp i dessa färger. Om man har en del i svart, t ex svart top och vit kjol eller något sådant så är det ju en annan sak.

• annhan

jenjen:

Jag _personligen_ vill se mina gäster i ljusa kläder, och kommer därmed att önska det i inbjudan också. Det är väl en smaksak, eller?
    Om någon tycker att det är helrätt att klä sig i svart på bröllop så visst, det är upp till dem. Jag förklarade bara min ståndpunkt!

Jag tycker helt enkelt inte att det passar på bröllop, för min del handlar det lika mkt om min personliga smak som etikett.

Svar på tråden Får man ha svart klänning på bröllop?