• Julie

Får man ha svart klänning på bröllop?

Hej!

Jag ska på bröllop den 24 juli och är då i slutet på vecka 30. Har gått i miljontals med affärer (känns det som) och letat färgglada klänningar men hittar inget som passar min gravida mage
    Frågan är om det är ok att ha svart klänning som gäst på ett bröllop????

//Julie som börjar få panik

• Svar på tråden Får man ha svart klänning på bröllop?
  • Julie

jenjen, så en svart klänning med en ursnygg vit schal skulle rent teoretiskt funka utan att man går emot allt vad vett och etikett säger???

//Julie

• Julie

Tack för alla svar!
    Nu får det vara slutsprunget i butikerna!

//Julie

• Julie

Rusty, läste om det där med röd klädsel och det visade sig vara en skröna. Alltså vad jag hade hört var att om man dök upp i röd klädsel på ett bröllop så betyder det att man har haft sex med brudgummen (det visste jag inte när jag hade röd klänning som tärna på min bästa väns bröllop ).

//Julie

• Julie

stanna

*gapskratt*

Fast det är en skröna.....det var en sådan där expert i vett och etikett som uttalade sig om just den röda klänningen.

• Julie

annhan, men hur kan det vara respektlöst om det enligt vett- och etikettreglerna är ok???

//Julie

• Julie

Rusty, på mitt bröllop hade 70% av tjejerna röda klänningar.....hmmmm....ska ta ett snack med maken ikväll när jag kommer hem

• Julie

Tack Rusty!

Jag ska göra mitt bästa.....

Tänkte på en sak...om man har accessoarer i rött, betyder det att man bara har småhånglat då???

Svar på tråden Får man ha svart klänning på bröllop?