• Anonym (ledsen)

Min Sambo Vill Inte Umgås Med Mig

Jag sitter här och är ganska deppig.. sen flera månader tillbaka..

Min sambo och jag har bott i hop snart 1 år. Vet inte varför men senaste 6-7 månaderna har han inte ALLS velat göra nånting med mig. Han jobbar ganska mkt och så fort han har tid över så är han med sina vänner. Jag försöker jämt komma med olika saker vi skulle kunna hitta på men allt är "tråkigt" tex åka på kryssning elr bara gå på stan och ta en fika. Frågar hans vänner honom samma sak dagen efter ja men då äre självklart att han hakar på. 
    Blir jag ledsen sen när han blir så glad över samma sak jag föreslagit dagen innan. Då är jag bara jobbig osv osv.. Jag har inte många vänner kvar alls pgav att dom flesta flyttat utomlands.  

dem flesta av hans vänner är singlar och rör sig mycket på krogen osv. så brukar min sambo haka på oxå. Då han inte tyckte att det var helt ok att jag gick ut på krogen utan honom så sa jag att samma gäller honom isåfall. Detta höll i lite mindre än 1 år (vi har varit tillsammans i 2)  senaste året har han börjat gå ut på krogen varje helg. Han ljuger om det.Han lämnar mig hemma helt själv VARJE helg. han säger att han bara ska sitta hos en vän o ta det lugnt o så. men när jag ringer vid 11-12 tiden så svarar han inte. när han sen kommer hem vid 1-2 ibland 4-5 så är jag ju självklart ganska sur.att han inte svarat när jag ringt osv osv.. då blir han JÄMT as förbannad och erkänner TILLSLUT att han varit på krogen.. Jag har förklarat för honom tusentals gånger att det är ju helt OK att han drar ut på krogen om han säger som det är. För ljuger han om en sån grej så vet man ju inte allt annat han ljuger om..

Han har ganska flexibelt jobb då han är chef och kan dra ifrån när han vill. Jag själv jobbar inte men han kan ändå aldrig ta sig tiden att tex äta lunch med mig eller något. Han föredrar att göra det med sina vänner istället.
    Frågar jag om han vill hitta på nånting med mig då är jag jobbig. De dagar han är hemma sover han mest. Är han ledig dagen efter och jag frågar om han vill göra något så får jag till svars att "jag var ju med dig hela dagen igår" då har han legat o sovit i prinsip hela dagen...

Jag vet inte vad jag ska göra?? Jag är nästan konstant deppigpgav att det känns som att han inte vill ha mig :S jag får liksom ingen bekräftelse. känns som att han skäms för mig eller något.

Nån som har nåt råd???       

• Svar på tråden Min Sambo Vill Inte Umgås Med Mig
  • Angel 87

Skulle gjort som personen ovan råder dig att göra.
    Slösa inte ditt liv på honom !
    Går det inte att ens prata med honom om hur du känner så är det riktigt illa. Han måste ju iaf försöka lite själv  !

blogg.mama.nu/angel/ ~*~ Samuel 30/4-11 ~*~
  • sweetbird

Har inget råd att ge dig direkt. Men sätt dig ner och prata med honom och fråga om han verkligen vill fortsätta vara tillsammans med dig , för du vill inte ha det så här och att du vill att han tänker på hur han vill ha det o att han får ge dig ett svar , (låter lite som att det går nedåt i förhållandet ) sen bör du fundera på hur du vill ha det, fortsätta bo tillsammans/särbo/bryta upp . Hoppas det löser sig för er !

• Anonym

du är för närvarande.
    Jag känner igen det starkt.. Killar älskar att jaga,, Men har han dig säkert så har han dig säkert.. han prioriterar fel, varför han gör det, vet man inte.
    Mitt råd till dig är att hitt hobbies, nya vänner och var inte så jävla tillgänglig!
    Var inte hemma när han kommer hem
    svara inte ALLTID när han ringer... etc..

• slutatsnusa

klart att du är deppig
    du har inga vänner och verkar inte ha några egna intressen
    skippa snubben
    utbilda dig
    skaffa dig ett jobb
    bli självständig och självförsörjande

• Anonym (sunt förnuft!)

Varför stannar du kvar?

Han vill uppenbarligen inte göra dig lycklig så varför plågar du dig själv och söker bekräftelse från honom?

Du är värd så mycket mer. Det finns bättre män där ute. Gör dig av med honom!

• Anonym (sunt förnuft!)
    slutatsnusa skrev 2012-04-25 22:41:59 följande:
    klart att du är deppig
    skippa snubben
    utbilda dig
    skaffa dig ett jobb
  • Anonym (ledsen)
    slutatsnusa skrev 2012-04-25 22:41:59 följande:
    klart att du är deppig
    skippa snubben
    utbilda dig
    skaffa dig ett jobb
    Jag har utblidning. För bekväm av mig för att jobba hehe..
    Jag har massa intressen men det har ju blivit så att jag skiter i allt för att dt ända jag tänker på är Varför vill inte han vara med mig?. O han matar ju mig med komplimanger. Jag tror lite att han behöver nån "hemmafru" typ.
    Anonym skrev 2012-04-25 22:41:30 följande:
    du är för närvarande.
    Jag känner igen det starkt.. Killar älskar att jaga,, Men har han dig säkert så har han dig säkert.. han prioriterar fel, varför han gör det, vet man inte.
    Mitt råd till dig är att hitt hobbies, nya vänner och var inte så jävla tillgänglig!
    Var inte hemma när han kommer hem
    svara inte ALLTID när han ringer... etc..
    Ja han prioriterar verkligen fel.
    Jag jobbade förut o så fort jag var ledig osv så bara längtade jag efter att få vara med honom, så...

Ja jag får nog testa med att inte svara osv:)

• Anonym (ledsen)
    Anonym (sunt förnuft!) skrev 2012-04-25 22:43:56 följande:
    Varför stannar du kvar?

Han vill uppenbarligen inte göra dig lycklig så varför plågar du dig själv och söker bekräftelse från honom?

Du är värd så mycket mer. Det finns bättre män där ute. Gör dig av med honom!
    Ja jag VET ju det :( fattar ibland själv inte varför jag stannar..
  • Anonym (sunt förnuft!)
    Anonym (ledsen) skrev 2012-04-25 22:49:40 följande:
    Ja jag VET ju det :( fattar ibland själv inte varför jag stannar..
    Du är värd bättre!

Han lär inte sakna kon förrän båset är tomt tyvärr...
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (sunt förnuft!) skrev 2012-04-25 22:51:48 följande:
    Du är värd bättre!

Han lär inte sakna kon förrän båset är tomt tyvärr...

Tack :)

Finns det alltså män som uppskattar att man IBLAND vill göra roliga saker ihop? haha för har nästan tappat hoppet efter alla dessa idioter jag träffat på under mina dar..

o sen brukar han köra med (bara för att jag verkligen inte ska tappa intresset för det märker han väll)   att han har så mycket att göra just nu älskling osv osv o om 2-3 månader åker vi på semester osv osv..
  • slutatsnusa
    Anonym (ledsen) skrev 2012-04-25 22:48:34 följande:
    Jag har massa intressen men det har ju blivit så att jag skiter i allt för att dt ända jag tänker på är Varför vill inte han vara med mig?. O han matar ju mig med komplimanger. Jag tror lite att han behöver nån "hemmafru" typ.
    Ja han prioriterar verkligen fel.
    Jag jobbade förut o så fort jag var ledig osv så bara längtade jag efter att få vara med honom, så...

Ja jag får nog testa med att inte svara osv:)
    jag förstår inte
    du jobbar inte för du är för lat
    du ägnar dig inte åt dina intressen för att du tänker på varför han inte vill vara med dig
    vad har ni gemensamt egentligen?
    vad pratar ni om?
    hur ser ditt liv med honom ut om 20 år?
  • Anonym (sunt förnuft!)
    Anonym (ledsen) skrev 2012-04-25 23:07:56 följande:
    Tack :)

Finns det alltså män som uppskattar att man IBLAND vill göra roliga saker ihop? haha för har nästan tappat hoppet efter alla dessa idioter jag träffat på under mina dar..

o sen brukar han köra med (bara för att jag verkligen inte ska tappa intresset för det märker han väll)   att han har så mycket att göra just nu älskling osv osv o om 2-3 månader åker vi på semester osv osv..
    Ja, det finns bra män där ute. Man behöver bara vara kräsen och inte nöja sig med vad som helstFlört

Vad händer om du inte köper det utan verkligen börjar tala om att ditt intresse börjat svalna?
  • Vinterankan

Om du inte jobbar antar jag att han försörjer dig. Hur ska det då gå om ni separerar? Din pension i framtiden? Skaffa ett jobb du håller på att bygga in dig själv i fattigdom.

• Anonym

Om du verkligen inte vill göra slut så måste du ändå omgående göra nått åt ditt eget liv.

Din sambo är i farten, han jobbar, han är med vänner, han är ute på krogen osv. Men vad gör du? Han kanske upplever din passivitet som fruktansvärt tråkigt och att det drar ner även hans humör? Att han dras för att umgås med dig eftersom du inte kan berätta någonting vidare intressant, annat än att du diskade i morse, sedan såg du på tv.. osv (uppfattar dig som ganska passiv då du säger att du inte längre orkar ägna dig åt din hobby).

Nej försök se till att skaffa dig ett jobb, antingen inom det område du är utbildad eller inom något annat bara du kommer dig ut om dagarna och gör någonting. träffar du nya människor och kollegor så kanske du inte blir så klängig på din sambo och då upplever han det kanske som roligt att umgås med dig igen (utan att känna sig tvingad till det bara för att du har tråkigt). 
    Alternativt, har du någon högskola eller universitet i närheten av dig? läs en kurs inom någonting bara för att komma dig ut, antingen bygga på/uppdatera utbildningen du redan har eller  för att du tycker någonting är roligt. Välj distanskurser om du har långt till närmaste lärosäte.

Tvinga dig iväg till din hobby, det blir säkert roligt igen bara du kommer igång, alternativt hitta en ny hobby. Eller hör av dig till dina vänner och börja umgås med dem i större utsträckning.

Bli mer intressant men även mindre tillgänglig för din sambo. Du ska se att du får ut mest av att försöka göra intressanta saker, det kommer utveckla dig och kanske ge dig nya intressen, du träffar nytt folk, du kommer iväg hemifrån och berikar ditt liv.

• Anonym (ledsen)
    Anonym skrev 2012-04-26 16:38:55 följande:
    Om du verkligen inte vill göra slut så måste du ändå omgående göra nått åt ditt eget liv.

Din sambo är i farten, han jobbar, han är med vänner, han är ute på krogen osv. Men vad gör du? Han kanske upplever din passivitet som fruktansvärt tråkigt och att det drar ner även hans humör? Att han dras för att umgås med dig eftersom du inte kan berätta någonting vidare intressant, annat än att du diskade i morse, sedan såg du på tv.. osv (uppfattar dig som ganska passiv då du säger att du inte längre orkar ägna dig åt din hobby).

Nej försök se till att skaffa dig ett jobb, antingen inom det område du är utbildad eller inom något annat bara du kommer dig ut om dagarna och gör någonting. träffar du nya människor och kollegor så kanske du inte blir så klängig på din sambo och då upplever han det kanske som roligt att umgås med dig igen (utan att känna sig tvingad till det bara för att du har tråkigt). 
    Alternativt, har du någon högskola eller universitet i närheten av dig? läs en kurs inom någonting bara för att komma dig ut, antingen bygga på/uppdatera utbildningen du redan har eller  för att du tycker någonting är roligt. Välj distanskurser om du har långt till närmaste lärosäte.

Tvinga dig iväg till din hobby, det blir säkert roligt igen bara du kommer igång, alternativt hitta en ny hobby. Eller hör av dig till dina vänner och börja umgås med dem i större utsträckning.

Bli mer intressant men även mindre tillgänglig för din sambo. Du ska se att du får ut mest av att försöka göra intressanta saker, det kommer utveckla dig och kanske ge dig nya intressen, du träffar nytt folk, du kommer iväg hemifrån och berikar ditt liv.
    Tack! för det vill jag ju HELST inte göra. Eftersom jag tycker ju verkligen verkligen om honom. Annars hade jag ju aldrig vart med honom.
    Ja o jag tycker ju det borde finnas en annan lösning än o göra slut.
    Det ligger nog nått i det du säger :) Ska testa o läsa nån kurs :) Tack så mkt!!!!   
  • Anonym (Väx upp!)
    Anonym (ledsen) skrev 2012-04-25 22:48:34 följande:
    Det var det dummaste jag någonsin läst. 

Om du gillar honom så får du rycka upp dig. Börja jobba/studera. Skaffa dig ett eget liv.

Och när du skriver använd inte stora bokstäver på varenda ord (se TS). Det får dig att verka 10 år yngre än vad du eventuellt är. Eller ointelligent. 

• slasktratten
    Anonym (Väx upp!) skrev 2012-04-27 16:18:32 följande:
    Det var det dummaste jag någonsin läst. 

Om du gillar honom så får du rycka upp dig. Börja jobba/studera. Skaffa dig ett eget liv.

Och när du skriver använd inte stora bokstäver på varenda ord (se TS). Det får dig att verka 10 år yngre än vad du eventuellt är. Eller ointelligent. 
    Word. Jag trodde först att det var jag som skrivit det där.
  • whybother
    TaSe skrev 2012-04-25 22:34:07 följande:
    Flytta ifrån honom och skaffa dej ett eget liv?

• Jemp

Prata med honom!

Jag känner igen mig lite från mitt första samboförhållande. Vi flyttade ihop samtidigt som vi flyttade till en ny stad och "glömde bort" att spendera tid med varandra. Det blir ju automatiskt så att man umgås mer (eller ser varandra mer iaf) när man bor ihop så då kan man lätt glömma bort att det fortfarande är viktigt med kvalitetstid och att faktiskt hitta på något.
    Mitt förhållande tog slut. Om det hade hållt om vi prioriterat varandra mer- kanske. Men man kan ju iaf ge det ett försök.

Svar på tråden Min Sambo Vill Inte Umgås Med Mig