• milli79

Vitamintabletter till barn?

Vitaminer & mineraler kan absolut stärka upp immunförsvaret men vet inte om just den sorten är så bra med allt sötningsmedel/tabletthjälpmedel osv. Bättre att satsa på ekologisk frukt/grönsaker och kanske ge smooties med grönt el frukt i.

Vet i alla fall att flera mammor sagt att deras barn nästan aldrig är sjuka efter att de börjat ge barnen mivitotal (den för barn) det är i flytande form och lättare att ta upp än tabletter.

• milli79
    camillas1985 skrev 2012-04-26 21:12:43 följande:
    Min stora kille skulle nog inte gå med på att ta flytande och jag har svårt att tro att det smakar gott. Han är väldigt lätt äcklad.
    Tyckte när jag läste på burken att det var väldigt mycket konstigt i dom och massa sötning mm så nja sambon skulle nog kollat upp lite först innan han köpte dom =).  
    Mivitotal går att blanda med tex annanasjos och smakar knappt något då. 
  • milli79
    skogsvitter skrev 2012-04-27 10:15:44 följande:
    Finns det på hälsokostaffärer? Ska kolla upp detta. Vi har använt tabletter till dottern men har hellre flytande. Har dock inte hittat något, men det är ju lättare om man vet vad man letar efter Kanske förvaras i kyl eller finns på andra hyllor, det ju en ren djungel i de där affärerna...
    Ja tror rätt många hälsokoster har dem hemma men fråga dem el köp på nätet. Förstår att det är en djungel.. har själv jobbat som hälsokostrådgivare så har i alla fall lite koll :). Lycka till!

naturprodukter.se/visa_produkt.asp%2C5+L&id=118&lang=sv
Svar på tråden Vitamintabletter till barn?