Hur mycket ansvar tar ni över era bonusbarn?
Hur mycket ansvar tar ni över era styvbarn? Vad är rimligt när man bor tillsammans? Delar ni på allt ansvar såsom köra till dagis, lägga barnet osv.
Hur mycket ansvar tar ni över era styvbarn? Vad är rimligt när man bor tillsammans? Delar ni på allt ansvar såsom köra till dagis, lägga barnet osv.
Så kan man ju inte resonera? Stackars den som har dig som styvmamma.
Jag gör det jag vill göra och det ändrar sig från vecka till vecka. I helgen t ex nu känner jag för att umgås med min bonusdotter så då har jag gått med på att ta hand om henne ensam när min man blev tvungen att jobba. Men det är absolut inte självklart. hade jag inte velat så hade han fått fixa det på annat sätt. Han har bara henne varannan vecka och det är ganska självklart att han borde klara att ta hand om sitt eget barn varannan vecka.
Jag hämtar och lämnar inte för jag skulle inte offra min karriär för någon annans barn, men jag umgås och leker med henne när jag kommer hem.
Jag nattar inte men jag pratar och skojar (mer än pappa) och jag tar med henne på utflykter.
Jag gör det jag vill. För allt jag gör är en bonus. Jag är inte hennes mamma utan en bonusmamma
Jag och min sambo har barn åt olika håll båda två. Jag lämnar oftast min dotter på dagis. Men det är väl mest för att jag har närmare till mitt jobb. Som i morse när jag var tvungen att börja jobba mycket tidigt (innan dagis öppnar) så lämnade självklart han. Inga problem alls.
Hans barn bor långt härifrån. Men jag kan lika gärna åka och hämta/lämna (många timmar bil) dom själv, medan han ev jobbar eller snickrar hemma. Jag tar ut fl för att hans barn ska kunna vara här längre tider om min man måste jobba. Jag skjussar till kompisar, köper kläder till dom, lördagsgodis osv.
Jag är själv särbehandlad som barn och vägrar låta hans barn bli särbehandlade. Det är inte deras fel att deras föräldrar har gått ifrån varandra.
Jag kommer aldrig kunna älska hans barn som jag älskar mitt egna. Men jag respekterar dom, för dom underbara barn som dom är