• Anonym

Hur mycket ansvar tar ni över era bonusbarn?

Hur mycket ansvar tar ni över era styvbarn? Vad är rimligt när man bor tillsammans? Delar ni på allt ansvar såsom köra till dagis, lägga barnet osv.

• Svar på tråden Hur mycket ansvar tar ni över era bonusbarn?
  • Anonym (absolut inte)

Hans barn, hans problem. Räcker med de extra utgifterna och all tid de tar.

• Anonym

Så kan man ju inte resonera? Stackars den som har dig som styvmamma.

• Anonym

Jag gör det jag vill göra och det ändrar sig från vecka till vecka. I helgen t ex nu känner jag för att umgås med min bonusdotter så då har jag gått med på att ta hand om henne ensam när min man blev tvungen att jobba. Men det är absolut inte självklart. hade jag inte velat så hade han fått fixa det på annat sätt. Han har bara henne varannan vecka och det är ganska självklart att han borde klara att ta hand om sitt eget barn varannan vecka.

Jag hämtar och lämnar inte för jag skulle inte offra min karriär för någon annans barn, men jag umgås och leker med henne när jag kommer hem.

Jag nattar inte men jag pratar och skojar (mer än pappa) och jag tar med henne på utflykter.

Jag gör det jag vill. För allt jag gör är en bonus. Jag är inte hennes mamma utan en bonusmamma

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-26 19:05:33 följande:
    Så kan man ju inte resonera? Stackars den som har dig som styvmamma.
    Det kan man väl visst! Många som har det så. Menar du att en förälder inte klarar att hand om sitt eget barn utan måste ha hjälp? Är man skild och har varannan vecka så han man ju bara 50 % av ansvaret ändå. Behöver skilda föräldrar gratis barnflickor?
  • whybother
    Anonym skrev 2012-04-26 19:07:45 följande:
    Jag gör det jag vill göra och det ändrar sig från vecka till vecka. I helgen t ex nu känner jag för att umgås med min bonusdotter så då har jag gått med på att ta hand om henne ensam när min man blev tvungen att jobba. Men det är absolut inte självklart. hade jag inte velat så hade han fått fixa det på annat sätt. Han har bara henne varannan vecka och det är ganska självklart att han borde klara att ta hand om sitt eget barn varannan vecka.

Jag hämtar och lämnar inte för jag skulle inte offra min karriär för någon annans barn, men jag umgås och leker med henne när jag kommer hem.

Jag nattar inte men jag pratar och skojar (mer än pappa) och jag tar med henne på utflykter.

Jag gör det jag vill. För allt jag gör är en bonus. Jag är inte hennes mamma utan en bonusmamma

• Zara10

Lever man ihop lever man väl som familj o delar ansvaret för allt hemma ?

• sextiotalist

Jag tog endast ett vuxenansvar och skapade en egen relation som var helt utanför föräldraskap. Nu var de betydligt äldre, jag hade inte satt mig i den sitsen att bo ihop med en som hade förskolebarn.
    Nej, det var inte synd om sambons barn, de hade två mycket kompetenta  föräldrar som skötte föräldrarskapet så fick de mig, som var en extravuxen som de hade kul med.

• sextiotalist
    Zara10 skrev 2012-04-26 19:16:34 följande:
    Lever man ihop lever man väl som familj o delar ansvaret för allt hemma ?
    Att dela på ansvaret hemma innebär inte millimeterrättvisa, utan att man hjälps åt med det som man behöver. Min sambo behövde inte någon hjälp med att vara förälder, jag tror faktiskt att han hade blivit både ledsen och känt sig överkörd om jag traskade in på detta område
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-26 19:08:59 följande:
    Det kan man väl visst! Många som har det så. Menar du att en förälder inte klarar att hand om sitt eget barn utan måste ha hjälp? Är man skild och har varannan vecka så han man ju bara 50 % av ansvaret ändå. Behöver skilda föräldrar gratis barnflickor?
    Menar att du verkar bara tycka att din sambos barn är ett problem som kostar pengar.
  • sextiotalist
    Anonym skrev 2012-04-26 19:24:01 följande:
    Menar att du verkar bara tycka att din sambos barn är ett problem som kostar pengar.
    Vad stod det någonstans, vad kul det är med folk som läser in andra ord i meningar.
Svar på tråden Hur mycket ansvar tar ni över era bonusbarn?