Jenny 993 skrev 2012-04-27 08:15:34 följande:
jag menade inte att man skulle leka förälder till ett barn som inte ens egna utan vara en vuxen som barnet ska känna trygghet i... dessutom e det så hos oss att har jag å barnet börjat en diskusion om något så ska inte pappan lägga sig i utan då e det mellan mig å barnet.....
fördelen e ju då om man har lika värderingar om vad som e rätt å fel givetvis.... å mitt bonusbarn har 2 bra föräldrar som gör så gott dom kan
Och den tryggheten kommer inte över en natt, utan det behövs tid för båda den vuxna och barnet för att känna tryggheten. Sedan finns det vissa indvider, män som kvinnor, som barn dras till, jag har några sådana vänner, de är verkligen barnmänniskor, sedan finns det sådana som jag, som inte är barnmänniska, utan det krävs så mycket mer för att jag skall känna mig bekväm.
Min sambos ex är en riktig barnmänniska, det klickade mellan vårt gemensamma och henne direkt. Jag kunde utan att vara det minsta orolig låta henne ta hand om mitt barn när det krisade (det hände några gånger att jag i samband med handlingen hämtade barnen hos henne och jag kunde ha glömt något, då fick mitt barn vara kvar där, på hennes önskan, under tiden jag kompletterade det hela)
Jodå, jag hämtade barnen ofta, men det var något som jag och sambon kom överens om att det passade bäst vid de tillfällena, handlade han, så hämtade han barnen, handlade jag, så hämtade jag barnen. Men fortfarande så var ansvaret för överlämnandet mellan honom och hans ex.
Så nog ställde jag upp, men togs aldrig för given.