• DetGodaLivet

Hur mycket ansvar tar ni över era bonusbarn?

Jag behandlar alla mina barn lika. Har en bio sedan tidigare förhållande bor vv, en bonus vv, en bio med nuvarande sambo på heltid o en till på väg.

Den stora skillnaden mellan nr 1 och 2 jämfört med trean är ju att jag inte har något direkt ansvar de veckor som inte är mina och att det finns andra parter man ibland behöver sammarbeta med.  

Men i vardagen är det ingen skillnad mellan barn och barn.     

• DetGodaLivet
    Anonym skrev 2012-04-26 19:44:58 följande:
    Men kommer du erbjuda henne gemensam vårdnad om era barn ifall de sedan skiljer sig?

Kommer du gilla om barnen älskar henne lika mycket som dig och kallar henne mamma

Kommer du låta henne vara med på kvartsamtal och ta barnet till vårdcentralen?

Nu var det inte till mig frågan var ställd men jag ser inte det konstiga i de situationerna? 

Om min biosons pappa och bonusmamma separerar får han dela med sig hur mycket han vill av umgänget på sin tid (jag vill ju inte ha mindre tid med mitt barn än förr). 

Jag vet inte om han älskar henne lika mycket som mig men det är väl härligt i så fall. Han får kalla henne vad han har lust. 

Hon har nog följt med till vårdcentralen antal gånger och även varit med på föräldramöten och enstaka kvartsamtal om inte pappan kunnat. 

Varför skulle det vara något negativt för mig att mitt barn som jag vill det allra bästa i världen har en extra person som bryr sig om honom och ställer upp för honom? Det som är en tillgång för mitt barn är en tillgång för mig.          
  • DetGodaLivet

Jag lägger mig inte i vad mitt ex gör med sitt liv (om de inte är något uppenbart skadligt för barnet) så vilken roll bonusmamman har i deras familjekonstellation anser jag mig inte ha med att göra över huvud taget. Det får de lösa enligt eget huvud.

• DetGodaLivet
    Anonym (?) skrev 2012-04-29 09:08:24 följande:

Varför har du skaffat fler barn än du klarar av att ta hand om?

Det har hon väl inte skrivit? Vore ju ganska underligt om manm sa till sin nya partner att "tyvärr...jag tänker inte skaffa några barn med DIG för då får jag fler än vad jag hinner ta hand om själv...och jag tänker inte skapa utrymme för fler genom att låa dig avlasta mig med dem jag redan har".
Svar på tråden Hur mycket ansvar tar ni över era bonusbarn?