Inlägg från: Anonym (sambons flickvän) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sambons flickvän)

Hur mycket ansvar tar ni över era bonusbarn?

Ett barn har en mamma och en pappa (förhoppningsvis) och att printa in det här med bonusmamma/bonuspappa tycker jag är lite onödigt. Man är sitt namn, pappas/mammas flickvän/pojkvän,sambo eller vad man nu är. Jag är tillsammans med en man som har en fyraårig dotter som jag självklart hjälper till med när det behövs och för att jag vill. Vill jag inte så förstår han. Men vi kallar inte mig bonusmamma. Inte ens mig och sambon emellan. Hans exfru däremot har verkligen printat in att hennes nya är bonuspappa och jag tycker det är onödigt. Barnet har redan en pappa. Visst kan man dela ansvar men du behöver inte ha den titeln. Och jag tror att den faktiskt sårar i vissa fall när barnet kommer och titulerar personen i fråga som bonuspappa. Jag vet att hon skulle bli galen om vi sa att jag var bonusmamma. Och vad gäller hämta/lämna på dagis. Det vill hon inte att jag eller någon annan än min sambo gör, men i hennes fall får hennes sambo, mamma och ja de flesta hämta. Förstår inte grejen. Men iallafall. Alla är vi olika när det gäller att ta ansvar och hjälpa till och man ska väl vara lite i skuggan av föräldern till barnet. Vill man så hjälper man till, men tycker att man ska skippa att titulera sig.

Svar på tråden Hur mycket ansvar tar ni över era bonusbarn?