• Ann Cistrus

Hur mycket ansvar tar ni över era bonusbarn?

Anonym (Mamma) skrev 2017-08-31 08:48:07 följande:

Nu är det jag som barn sedan tidigare, men dotter var bara 10 månader när jag träffade min man.

Vi har sedan tre gemensamma barn.

Han har ALDRIG någon gång, någonsin, gjort skillnad på äldsta och de tre yngre.

Han säger att han har fyra barn, min dotter kallar honom pappa.

Skulle han göra skillnad på barnen skulle jag mest troligt lämna honom!

Eftersom din dotter kallar din man för pappa så antar jag att hennes biologiska pappa inte är så närvarande? 

Jag själv tycker att det är stor skillnad på hur mycket ansvar man tar för ett bonusbarn om det finns en eller två bioföräldrar med i bilden. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ann Cistrus
    Anonym (Mamma) skrev 2017-08-31 08:58:42 följande:
    Han finns med, men som du säger, inte så mycket.

Min dotter och han har aldrig haft en bra relation, trots att både jag och min man försökt få till detta.

Hon vill inte, han är omogen.

Men ja, hon kallar honom för pappa också.
    Ja då är det ju flera faktorer som gör att din man blir som en "riktig" pappa för din dotter. Dels var hon väldigt liten när ni träffades och dels har hon en relativt frånvarande biologisk pappa. 

Min bonus var drygt 4 när vi träffades och biomamman har varit ganska på och av i sitt ansvarstagande. Jag är ingen förälder till bonusen utan mer en extravuxen. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
Svar på tråden Hur mycket ansvar tar ni över era bonusbarn?