Inlägg från: Anonym (snart pank igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (snart pank igen)

underhållsstöd

Hej!

Har två frågor:

1.I sommar har vi gjort ett schema så att barnen bor 2/3 hos mig. Har jag rätt till underhållsstöd då?

2. Varje gång mitt ex frågar om våra döttrar får komma hem till mig för att de vill trots att de inte är mig de ska vara hos (de ska egentligen bo växelvis men har hittils inte varit så) och jag säger ja tvingar mitt ex mig att skriva att jag inte ska begära underhåll för den månaden. Förstår han inte att det medför merkostnader. Har någon annan råkat ut för detta?      

• Svar på tråden underhållsstöd

Men han har tvingat mig att skriva sms med text att jag lovar att inte begära underhåll för den månaden. hm... Ingen annan som råkat ut för detta?

Tack! Då ska jag höra av mig till min handläggare igen.

Vi har kommit överens om växelvist boende men i slutändan blir det inte så. :(
    Ska se med min kontakt på fk vad han säger. Har fått underhållsstöd några månader förra året då det var minimalt med umgänge men sen var det meningen att det skulle bli växelvist enligt schema. Men det har det inte blivit. 
    Vi har även kommit överens om att han ska hålla med kläder till barnen från årsskiftet men hävdar fortfarande att eftersom jag har barnbidragen så skall jag betala allt. Han lovar att betala hälften av större utgifter av kläder men än så länge har jag inte sett några pengar.Barn kostar.

Men känns skönt att ett sms inte är juridiskt bindande. Tänk om jag vetat detta tidigare. Tack!     

Svar på tråden underhållsstöd