Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Är det bara jag som känner mig kränkt/sårad när han ser på porr?

Behöver inte ens läsa tråden för att förstå att det står tusen gånger "du har dåligt självförtroende".

För det är såhär att killar vill ha en tjej som är
    Snäll och kåt jämnt, hon ska inte han något emot att han tittar på porr, inte att han springer på strippklubb osv.
    Sen när tjejen står där och frågar en dag om han kan sluta med det så heter det "men lägg av, ALLA killar tittar på porr, du har dåligt självförtroende bara"

Ska jag säga en sak? Jag har jäkligt bra självförtroende, så bra att jag ALDRIG skulle ta en kille med tång som tyckte och tänkte såhär. Jag dejtar därför bara killar som inte ser på porr, precis som jag inte sitter och bokstavligt talat dreglar över en kille på fiket. Varför? För att jag har en het kille här hemma och behandlar han med respekt. Och DEN respekten vill jag ha tillbaka. Det finns många killar som inte tittar på porr, precis som det finns tjejer som inte gör det.

Min sambo tittade på porr när han var tillsammans med sitt ex, men sen han träffade mig gör han inte det, han sitter knappt med datorn tvspel och sånt heller. Han myser hellre med mig och barnen.. han säger att "bullshit det där med att alla killar tittar på porr, har man tillräckligt hemma behöver man inte söka där ute". Han har mer sexlust än mig till och med, han vill gärna ha det 2 gånger i veckan, men jag 1 gång i veckan. Men han väntar in mig, vilket gör det skönare för oss båda.

Tjejer, stå på er. Det finns en för alla, och det finns en kille som bara skulle nöja sig med DIG. En kille som faktiskt inte behöver runka till nakna tjejer på nätet. 

• Anonym (H)
    Gjord skrev 2012-04-28 13:31:38 följande:

Jag är helt övertygad om att det finns gott om dem. Jag blir ganska chockerad när jag läser trådar som den här, och när de som skriver om sina män hävdar att alla eller de flesta män är likadana tror jag att de har väldigt väldigt VÄLDIGT fel, faktiskt.

Min sambo har sagt såhär:

Killar som säger att ALLA killar tittar på porr säger det av en anledning : för att deras tjej bara ska acceptera det, inget att göra slut för för alla killar är ju sånna och hon vill inte leva som singel.

Tjejer som säger såhär : för att dom är så dumma att dom själva tror på när en kille säger så. Och kanske för att "kväva" sitt dåliga självförtroende.. att dom inte ska behöva tro att det handlar om dom utan, killen tycker att hon är perfekt men han tittar ändå på porr för att ALLA killar gör det (som om det vore någon instinkt dom föddes med, haha).

Ligger säkert mycket i det han säger.

• Anonym (H)
    Anonym skrev 2012-05-15 12:00:18 följande:
    Ha mer sex, och låt din man vara man
    "låt din man vara man" .. herregud, är man ingen man om man inte ser på porr då eller? Man är väll snarare en pojkspoling om man tittar på porr istället för att gå till en sexrådgivare med sin flickvän för att reda ut sexproblemet. Har man tillräckligt bra sexliv, så behöver man inte porren. Punkt !

Men det är väll mycket lättare för killar (och tjejer)  att dra uppe en film på tvn istället för att jobba på sexlivet. -Träna och hålla sig snygg, lämna bort barnen då och då för en dejt och allt som spelar in för att hålla glöden vid liv.

Det här med porr är så överskattat och överdrivet.
  • Anonym (H)
    Anonym (hatar porr) skrev 2012-05-15 12:31:26 följande:
    Stämmer inte alls alltid. Vissa föredrar onani till porr. Mitt ex, exempelvis. Han slipper gladeligen knulla om han får lov att se porr istället.
    Får jag fråga varför? Tycker han inte om att gosa in sig bredvid en tjej? Tänder han inte på tjejer eller just på dig när ni var tillsammans? Tyckte han det var jobbigt med förspelet?

Tror inte det finns någon kille som föredrar porr framför att ha riktigt hett sex med en brud, det låter inte normalt. Normalt i mina ögon är att alla människor behöver närhet, och sex tillhör den kategorin.  
  • Anonym (H)
    Anonym (hatar porr) skrev 2012-05-15 12:32:05 följande:
    Hon kanske inte TÄNDER på honom när hon vet att han går bakom hennes rygg.
    Precis! 

Och sen så om jag förstått många rätt så är det inte själva grejen att han tittar på porr som sårar henne utan att han ljuger om att han tittar på porr och hon blir riktigt sårad när hon upptäcker honom. Killar verkar konflikträdda.

Vore riktigt roligt om det gjordes en undersökning på VARFÖR endel killar MÅSTE se på porr trots att dom har en tjej som är villig (även om hon kanske har liiite mindre sexlust). Är det att hon inte är tillräcklig?!

Killar som tittar på porr när han vet att det gör henne sårad är svin, älskar inte henne eller har ett porrberoende .. oavsett vilket där så borde ju hon lämna honom. 
  • Anonym (H)
    Anonym (FAN ta porr !) skrev 2012-05-15 13:16:25 följande:
    Själv är jag riktigt sårad och ledsen....han är inne i en period nu då han hellre ser på porr än har sex med mig....han tittar på porr flera timmar om dagen, trots att ja e i samma rum ( kan dock inte se hans skärm ) plus precis innan han lägger sig. Ändå vill  han inte ha sex. Han dissar mig totalt....
    FLERA TIMMAR OM DAGEN?

På det FRAMFÖR DIG, och som en extra krydda dissar han dig sex.

Lämnar man inte en sån kille får man nästa skylla sig själv, vill inte vara elak men du måste inse att den grabben har stora problem. 

Lycka till !! {#emotions_dlg.flower} 
  • Anonym (H)
    Anonym (Anna) skrev 2012-05-15 13:30:34 följande:
    Jag läste i en tidning att om man ser en film där ett par smeker varandra (inte sexuellt) på ett kärleksfullt vis så överförs det till den som tittar och uppfyller vissa saker inom detta med närhet. Kanske är så med porr med, sexbehovet minskar.
    Låter möjligt, men vid ett bra förhållande och där man tänder på varandra borde man välja henne framför porren i vilket fall. I alla fall där porren sårar henne .. kan verkligen inte se att killen älskar tjejen när han medvetet sårar henne när porren inte är ett måste. Det är ju inget måste som att äta, sova och göra sin behov på toaletten precis. Och detta trots att hon kanske har liiite mindre sexlust (verkar vanligt att tjejen har lite mindre lust). Förstår honom om hon vill ha sex en gång i månaden och han varje dag, men då borde dom gå till en sexrådgivare istället för porr. Men det är vad jag tycker och tänker.
  • Anonym (H)
    Anonym (Anna) skrev 2012-05-15 13:51:21 följande:
    Ja, men hur många har bra förhållanden? HUr många är inte otrogna i detta land? Hur många skiljer sig inte? Jag tycker det låter som fler och fler drar sig undan på varsitt håll. Nej, stäng av dator och TV och ägna er åt varandra istället, varenda kväll under en period. Då får man tråkigt och kanske uppskattar riktigt sex?
    Ja folk ger upp alldeles för lätt. Kämpa för förhållandet, i alla fall om det finns barn inblandat. Att att inte titta på porr, tvn och datorn varje kväll ... barnpassning och en dejt vore på sin plats.
  • Anonym (H)
    Anonym (hatar porr) skrev 2012-05-15 14:12:39 följande:
    Ja, jag bestämde mig att lämna honom på grund av att han ägnade all sexuell energi på porr. Andra partners jag haft har kallat mig gudinna i sängen, han föredrog att titta på unga tjejer på datorn.
    Låter konstigt att han hellre tittade på unga tjejer istället för att ha sex med sin kvinna. Vissa killar blir aldrig män.. nej jag tycker inte att man är en man om man inte tänder på kvinnokroppar. Det är något som inte utvecklats under livets gång i hjärnan på dom grabbarna. :S

Skönt att du lämnade honom.  
  • Anonym (H)
    Anonym (kollar porr ibla) skrev 2012-05-15 14:24:58 följande:
    Jag kollar på porr nu och då om tillfälle ges och ger frun all sex hon vill ha + lite till. Makalöst att kolla på porr istället för att ha sex med sin partner, förstår om ni ledsnar på det
    Men det låter ju bra. Antar att inte din fru blir lessen över att du tittar på porr?
    Man lider ju verkligen med endel tjejer som verkar ha världens rötägg till karlar. Förvånad 
  • Anonym (H)
    WingsofGabriel skrev 2012-05-15 14:31:26 följande:
    Vilka moralkakor de finns här... dax att stärka er självkänsla kanske
    Fast det har kanske inte med självkänslan eller självförtroendet att göra? Man kan tycka att man är riktigt snygg, bra flickvän, världens bästa mamma, är en riktigt kock i köket m.m. m.m. Man kanske anser att man är så pass mycket värd och så pass attraktiv i mångas ögon att man inte vill ha en kille som sitter och runkar till andra tjejer på datorn? Tycker alla tjejer är värda att ha killen för sig själva när det kommer till sex (och tvärt om). Okej om man onanerar ibland, men då ska det göras med kanske bilder/filmer av sin partner .. inte av okända kvinnor på nätet. Är båda ärliga och inte har något emot att man tittar på porr av okända så är ju det okej, men när det gör ens partner lessen?! Då kan det inte finnas riktiga känslor om man fortsätter titta på porr. Eller menar du att man älskar sin partner trots att man sårar den medvetet ett par gånger i veckan?

Det finns många killar som inte tittar på porr, så dra er till dom istället. Så kan killarna som tittar på porr få träffa en annan som tittar på porr alt. leva ensama.  

Har man olika mycket sexlust (nu menar jag jääätte stor skillnad)  så kan man kanske försöka lösa det, i värsta fall gå isär. Men om det handlar om lite skillnad så behövs inte porren om det gör ens tjej lessen. Är porren viktigare än att ens tjej är lycklig.. ja då ska man inte vara tillsammans. 
  • Anonym (H)
    WingsofGabriel skrev 2012-05-15 15:11:59 följande:
    Jo du har en poäng där , de bygger ju på ömsesidig respekt. men då kan man ju ochså ställa sig frågan om man nu inte gillar att ens partner onanerar till porr. " ÄR DE SKYSST AV MIG? ATT INTE TILLÅTA DET?"   folk får kompromissa...   
    Fast varför behöver han komma till andra tjejer? Att man bara behöver en fru och flickvän och sexpartner tror jag dom flesta ville ha. Inte en fru, en flickvän men sen en himla massa sexpartner. Varför duger det inte att bara komma med sin fru?
  • Anonym (H)
    Ely skrev 2012-05-15 15:25:43 följande:
    men vad är problemet i det ?
    Det är ju ingenting fysiskt, och kan inte för något i världen klassas som otrohet. 
    Fast vad som är otrohet är inget du kan bestämma. 

Endel tycker att det är otrohet att pussa en annan, kyssa en annan, smeka en annan, ha sex med en annan i verkligheten, onanera till en annan på internet, strippklubbar.

Det är otroligt individuellt och något man får komma överens om i förhållandet var gränsen går.

Att många kör med det där att "äsch, du har bara dåligt självförtroende" visar ju hur dåligt självförtroende DOM har som inte tror att dom är värda att ha sin partner ifred när det kommer till sex. Ja menar, ska man dela sex med okända personer kan man lika gärna bo med en vän. Det är ju själva sexet som är skillnad mellan vänskap och förhållande.

Är båda okej med att man får ha sex med andra på fester om helgerna så är det okej, är båda överens om att man får runka/pulla till andra på internet så är det okej. MEN INGET ÄR OKEJ OM DEN ANDRA BLIR LESSEN ÖVER DET.  
  • Anonym (H)
    Anonym (hmm) skrev 2012-05-15 15:40:08 följande:
    Många som inte gillar porr tänder antagligen på annat. Finns många tjejer som gillar allt från att gå ut och dansa på klubbar och känna sig åtrådd, sexchatta med okända eller visa upp sig i webcams, men många låter bli för att deras pojkvänner skulle aldrig tillåta det och de vill inte såra denne i onödan.
    Varför ska det då vara så svårt att låta bli att kolla på porr om man vet att det sårar sin partner?
  • Anonym (H)
    WingsofGabriel skrev 2012-05-15 15:48:02 följande:
    Måste tala för mig själv.. Jag själv är lyckligt gift med världens grymmaste coolaste brud. vi har världens bästa sexliv tilsammans,  men me detta innebär inte att vi inte har ett privatsexliv liksom.. ja menar Hon uppmanar mig till att njuta av det ja njuter, och runka till porr och de ja liksom känner för för stunden, dvs billigt runk material, eller va man ens kan kalla det, själv sex.  jag tror Män måste få vara män, kvinnor få va kvinnor.  Vad är då otrohet? ja tror de är olika för alla...  för mig är trohet att ara trogen sig själv och sian känslor, därigenom kan man vara ärlig, säga vad man känner och vill, prata och komprimissa med varandra.  att ta ansvar för varandras känslor, respektera varandras gränser. .man drar sina egna gränser, är de otrohet för dig me porr kanske de är så. va vet jag...     kanske behöver du jobba me dig själv, inget är svart vitt!
    Fast då är ju ni glada och lyckliga (precis som jag och min partner). Nu menade jag dom som är missnöjda/lessna som du förstår.
  • Anonym (H)
    Anonym (Anna) skrev 2012-05-15 16:21:55 följande:
    Ja, förmodligen är hon en av de som tycker det är skönt att du håller dig borta från henne en stund??? Och vad menar du med att MÄN måste få vara MÄN? Menar du att det är manligt att sitta och dra i snorren framför en skärm?? eller menar du att män har så fula fruar att de måste se fler nakna underliv för annars förgås de??

Men tycker du att en tjej är cool för att du få roa dig med en skärm så ok! Min man har liiiiiiiite högre krav på mig!
    Hehe tänkte på det jag med, han låter inte som en man i mina ögon. Men det är väll så att det är pojkspolingarna som drar med det där "män ska få vara män". Och dom bra tjejerna är dom tjejerna som låter dom göra precis hur dom vill med porr, strippklubbar och gud vet vad.

Dom som faktiskt är män anser att dom inte behöver porren för att dom har valt att dela livet med en tjej som räcker mer än väl.  
  • Anonym (H)
    WingsofGabriel skrev 2012-05-15 17:34:35 följande:
     så låt höra damer, vad är en man i era ögon?   

vilken man har sagt de till dig?

förvriden syn om du tror att de bara är singlar som ser porr? öhhh...  relax
    Jag skrev aldrig att bara singlar tittar på porr?! Nu får du ta och läsa igen tycker jag.

Allt jag skrivit tusen gånger om är att om BÅDA är okej med porr, strippklubbar, ha sex med annan eller va det nu är så är det OKEJ. Men om en blir lessen över det ena eller de andra så får man väll för skjuttan priritera det som är viktigast. Och så länge tjejen inte har jäääätte låg sexlust (sådär en gång i månaden eller en gång om året) så behöver inte han porren. 

Fulfisk skrev 2012-05-15 17:56:52 följande:

Herregud kvinnor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad är det med er o_O
    En man är i sin natur kåtare än kvinnor, det är ett faktum som ni inte kan snacka bort.

Ärligen... vilken man har sagt till er att han inte behöver någon porr? I så fall är han väldigt ensam om den tanken.
    70% av nätet består av porr, för folk har behov av sex/faniaster/lek, både kvinnor och män och porr är då inte orohet. Som WingsofGabriel skriver, tror ni det bara är singlar som kollar porr. (?)
    Så varför smutskastar ni det så jäkla mycket. Ni är sorgliga i mina ögon.

Hade jag variet en man och haft er till kvinnor så hade jag också gått baki ryggen på er och runkat dagligen....

Och du tror på ALLVAR också på det där att "alla killar tittar på porr". Vart har ni lärt er det någonstans? Finns det vetenskapligt bevisat? Nej jag tänkte väll det. ALLA killar tittar inte på porr. Det har helt och hållet med hur man är som person, tjej som kille. Så det så. Nu fick du lära dig något nytt. {#emotions_dlg.flower}
    Och sen skulle jag gärna vilja ha bevisat att så mycket som 70% av nätet består av porr, låter högst osanoligt. Visst finns det mycket porr, men man behöver inte överdriva.

Och så du resonerar som så att bara för att det finns mycket porr på nätet och för att kvinnor och män har sexlust så är porr automatiskt inte otrohet? Den va bra. *men det stämmer inte* Vad som är otrohet är högst individuelt och det är något man får bestämma i förhållandet. Var man drar gränsen .. porr, strippklubbar, hångla, kyssa, pussa, flörta osv osv.
    Fulfisk skrev 2012-05-15 18:07:00 följande:
    "Du vill leva med någon som inte tänder på dig?" Det skrev jag inte. Så en man ska skämmas om han får stånd av att sen en annan naken kvinna förutom dig?? Då är det väldigt lätt att alla män i världen är otrogna.

Verkar som att du för lite bekräftelse av din make. Jag lever då själv i ett vackert förhållande där porr förekommer. Känner mig då inte mindre sexig eller ouppskattad av honom.

Alla är vi olika och jag beklagar stort att ni lider så mycket av det här!

KRAM
    Självklart attraheras alla människor av mer än en person, MEN porr är inte nödvändigt så länge man har en fru/man som räcker till. Hellre att han tänder på någon tjej på stan än att han tänder på dom där sönderk*ullade tjejerna rent ut sagt i en porrfilm som får betalt för det. Nej all porr är inte sån, men många gånger. Därför avstår min kille från porr, han tycker det är vidrigt rent ut sagt. Så vi har gjort flera porrfilmer själva som han tittar på.
  • Anonym (H)
    Anonym (hmm) skrev 2012-05-15 18:29:30 följande:
    Ganska intressant då att det oftast är de som ogillar porr som inte blir respekterade och utpekas som dumma i huvudet.
    Ja eller som kontrollerande kärringar med pms och svartsjuka

Därför väljer jag att bara dejta killar som inte är porrskadade. Nu dejtar jag dock inte sen ett antal år tillbaka.  
  • Anonym (H)
    Fulfisk skrev 2012-05-15 18:32:18 följande:
    Olika synsätt helt enkelt. Det är ju tur det, att ni har samma synsätt. Så slipper ni konflikten:)
    Ja det är underbart.

Tycker bara så synd om killar och tjejer där den ena tittar på porr ständigt trots att dom har ett fungerande sexliv och den ena blir lessen.. fattar inte varför människor väljer porr, pengar och allt vad det är framför kärleken? :S 
Svar på tråden Är det bara jag som känner mig kränkt/sårad när han ser på porr?