• lilyros

Vilka av de kända klädkedjorna är stora/lagom/små i storlekarna?

Har noterat att H&M är rätt små i storleken iaf om man jämför med KappAhls Newbie. Vad tycker ni? Har inte hunnit testa så många då min lilla bara är en månad gammal. Hade varit bra med lite koll så man vet vilka storlekar man skall önska sig.

• Svar på tråden Vilka av de kända klädkedjorna är stora/lagom/små i storlekarna?
  • Duckan

Jag har alltid upplevt H&M som rätt stora i storleken Så olika det kan vara. I midjan på byxor är alla märken för stora på min dotter förutom Nexts jeans.

• NoWiMom

När jag köpt kläder i butik till stora pojken så har alltid H&M varit bra i storlek tycker jag, men blev j-kligt irriterad när jag beställde en jacka från H&M via nätet till pojken i den storlek han brukar ha och den var väldigt mycket för liten. Tur att den var billig för det kändes väldigt retligt att behöva betala för returkostnaden för något pga att de har konstiga storlekar!

• Nutcase

Har erfarenheten att iaf byxor från gekås är lagoma i längden men på tok för smala i midjan :(

Lyckan kommer, lyckan går...
  • AW76

Nä, jag har motsatt erfarenhet, åtminstone när det kommer till lite större barn. H&M är stora i storleken och Kappahl och Lindex små - generellt sett. Pop varierar, oftast lite större, men ibland kan de vara små också. 

• Alexi

Lindex är klart små i storlekarna och PoP jättestora.

• marre1980

Jag tycker hm är små i storleken (har ett lite större barn). Lindex är normal, kappahl små, pop är perfekt då man kan ha de kläderna liiiiite längre tid.

• daimstrut

Har aldrig förstått det där med att man kan ha kläderna en längre tid om de är stora i storlekarna. Då är de ju för stora när kläder i samma storlek passar så då kan man väl ändå inte ha dem längre tid, bara att användningstiden blir förskjuten framåt i tid. Men det är klart, barnen växer ju långsammare ju äldre de blir så på så vis kan man ju se det

• marre1980

Pop har vik ner funktion på sina kläder så det är inte alls att barnet har för stora kläder utan först har du kläderna uppvikta och med tiden så viker du ner. Därmed längre användningstid

Svar på tråden Vilka av de kända klädkedjorna är stora/lagom/små i storlekarna?