Inlägg från: Baginbox |Visa alla inlägg
  • Baginbox

HJÄLP alternativa behandlingsmetoder mot cancer

Den vetenskapliga forskningen har lett fram till de metoder som sjukvården förfogar över. Om alternativa metoder skulle fungera skulle de inte vara alternativa utan ingå i den sjukvård som erbjuds.

Jag har själv mist båda mina föräldrar i cancer och vet hur man vill gripa efter varje halmstrå. Jag skulle lägga energin på att göra den sista tiden så bra som möjligt. För allas skull. Bra med närståendepenning. Hade jag ingen aning om när mina föräldrar gick bort. Det gjorde att jag hade konstant dåligt samvete. Hos mina föräldrar för att jag inte var på jobbet och på jobbet för att jag inte var hos mina föräldrar.

Ni som hävdar att "det finns forskning som visar:" Källhänvisning tack.

• Baginbox
    MickeN1973 skrev 2012-05-09 14:44:04 följande:
    Om det vore så enkelt,,,

Det är inte allt man är intresserad av att forska i då man inte kan tjäna pengar på det.
    Nu blir det offtopic. Finns det inga pengar att tjäna om man hittar en bot för cancer?

Du behöver inte svara på det.

Ontopic. De som påstår sig blivit friska med hjälp av ormolja, hur vet de att ormoljan var boten och att de inte spontantillfrisknat? som ju faktiskt händer att folk gör. Det är skamligt att göra pengar på folks förtvivlan över en svår sjukdom med metoder som saknar vetenskapliga belägg.
  • Baginbox
    MickeN1973 skrev 2012-05-09 17:25:07 följande:
    Man kan tjäna pengar om man kan patentera ett läkemedel
    Vilket man kan om man kan presentera belägg för att ett läkemedel fungerar och har bieffekter som är acceptabla. Alternativa metoder har inga vetenskapligt belagda positiva effekter och bör därför inte användas. De kan dessutom vara direkt skadliga. Bara för att något är "naturligt" är det inte ofarligt.
Svar på tråden HJÄLP alternativa behandlingsmetoder mot cancer