• Anonym (Emma)

Ni som hade svårt att bli gravida, hur lång tid tog det?

Anonym skrev 2012-04-29 22:04:48 följande:
    de kom av sig själv, vi har väl inte lixom legat och nuppat och tänkt på ägglossning och att de måste hända. Jag har mer koncentrerat mig på kost, vikt och träning under tiden och de har vart som de blivit. Till slut hände det, när jag verkligen minst anade det =)  trodde aldrig att jag skulle bli gravid precis då. 
    Vad roligt!! Jag funderar på om jag ska börja tänka mer på kost och träning också faktiskt, jag har alltid varit en sån som "ska börja träna någon gång..." kanske lika bra att börja NU så man har lite annat att fokusera på
  • Anonym (Emma)
    Anonym skrev 2012-04-29 22:10:53 följande:
    hur äter man bra ?
    Ja det skulle jag också vilja veta haha.. Men i mitt fall så ska jag nog helt enkelt äta MER, typ sluta hoppa över frukosten t.ex.
  • Anonym (Emma)
    La Lola skrev 2012-04-29 22:09:19 följande:
    Det tog 3 år.
    Gjorde ni något speciellt eller "körde" ni bara på som vanligt? Kollade ni upp er efter ett år?
  • Anonym (Emma)
    Linyana skrev 2012-04-29 22:13:36 följande:
    med ett dåvarande (längesen) blev jag aldrig gravid (trots att vi försökte i över ett år)
    Sen med en annan tog det ett år men fick missfall.

Med nuvarande tog det en månad och är nu gravid i vecka 36 snart 37.
    Och jag som trodde jag aldrig skulle få barn xD
    Vad roligt, grattis!!! Kanske inte så bra kvalitet på deras spermier kanske

Har en kompis som hade oskyddat samlat med in pojkvän från att de var, säkert 16 år, och hon blev inte gravid förrän hon var 20. Men de försökte inte få barn heller, utan njöt bara av sexet. Sådär härligt oansvarigt Men så hade hon oskyddat sex med en annan ett par år senare och vips så tog det sig!
  • Anonym (Emma)
    Anonym skrev 2012-04-29 22:14:32 följande:
    jag äter inget på morgonen, tar en macka runt 14 tiden.
    Äter mat vid 17, oftast blir det snabbmat.
    sen kanske lite yoghurt på kvällen .

Thats all.

Ja såklart godis och mängder med cola däremellan  
    Oj du äter ju mindre än vad jag gör! Har du energi så det räcker hela dagarna??
  • Anonym (Emma)
    La Lola skrev 2012-04-29 22:16:16 följande:
    Nä, inget speciellt.
    Vi gjorde en utredning efter 2 år.
    Okej och allt såg bra ut då?
  • Anonym (Emma)
    La Lola skrev 2012-04-29 22:18:39 följande:
    Japp, på både mig o maken.
    Vad härligt att höra
  • Anonym (Emma)
    Anonym skrev 2012-04-29 22:22:45 följande:
    nä, inte direkt, äter sällan frukt och grönsaker.

Men nu har jag bestämt mig för att imorgon kolla efter en hälsosam kost att lägga upp :) 
    Haha ja jag med! Skulle vilja äta regelbundet men jag jobbar oregelbundet så det är lite svårt. Måste nästan ha något som man alltid kan med i väskan och äta när som helst... Och som inte ruttnar om man glömmer bort det
  • Anonym (Emma)
    goabarn77 skrev 2012-04-29 22:29:31 följande:
    Blev oplanerat men välkommet gravid 2006, fick missfall i v 13. Först två år senare blev jag gravid igen. Det resulterade i min älskade dotter. Vi skulle påbörja utredning månaden när jag plussade.

Var gravid två gånger som slutade i missfall 2011, dock helt plötsligt lätt för att bli gravid??? Nu är jag i v 38 med lillebror. Kroppen är inte lätt att förstå sig på.
    Grattis till bebisen! Nej kroppen gör som den vill den haha.. Men skönt att höra att det kan gå bra till slut ändå även om det ser mörkt ut ett tag
  • Anonym (Emma)
    Anonym skrev 2012-04-29 23:44:11 följande:
    Tog 8 månader att bli gravid första gången.

Nu har det gått 2 år sedan vi började försöka med tvåan men ingenting händer. Oerhört frustrerande. Försöker tänka att jag åtminstone har en, och att det har naturliga orsaker att jag inte blir gravid (mycket stress i livet just nu).  
    Usch vad jobbigt! Ja du har en i alla fall så du har ju bevis på att du kan få barn Och stress och sånt kan ju påverka. Men hjälper ju inte direkt att folk säger att man inte ska tänka på det heller. Hoppas det tar sig snart så ni får en till liten
Svar på tråden Ni som hade svårt att bli gravida, hur lång tid tog det?