• Anonym

Svettas

Jag är en smula överviktig och har en smula dålig kondition. Nu när värmen är här och gruset borta så tänkte jag börja cykla. Förra våren/sommaren försökte jag cykla till jobbet så ofta det gick. Det är blandat uppför, nerför och plant, ca 3km tror jag. Jag blir inte trött av den sträckan men så fort jag stannar så svettas jag!
    Jag känner mig lagomt klädd när jag cyklar men som sagt, när jag klivit av cykeln så börjar jag svettas. Och väl inne på jobbet så är jag alldeles fuktig överallt. I ansiktet kan det nästan rinna nån droppe Förvånad inte alls så roligt att börja dagen så! Tröjan byter jag, till arbetströja, men ändå.. + sminket.

Vad är det som gör att jag svettas så? Jag cyklar i normalfart, så det är inte så att jag trampar för kung & fosterland...

• Svar på tråden Svettas
  • Anonym

Jaha, svettas man MER om man är vältränad? Förvånad

Ja alltså problemet är ju att jag inte är varm förrän jag stigit av cykeln och jag kan ju inte börja strippa av mig allting och stå i linne, hehe. Det blir lite kallt. Men det är väl så som du skriver, att vissa svettas mer än andra. Trist. Tack för svaret! :)

Svar på tråden Svettas