• Canie

Hur blev ditt liv bättre av att skaffa barn? Ge mej lite pepp!

Hej! BF första ungen närmar sej med stormsteg. Mår lite pissigt och tvivlar (återigen) på att jag kan vara vid mina sinnens fulla bruk som försatte mej i denna situation. Får panik av att tänka på vad jobbiga de närmaste 18 åren lär bli. Ååå hjälp mej, säg nåt positivt som kan väga upp!

• Svar på tråden Hur blev ditt liv bättre av att skaffa barn? Ge mej lite pepp!
  • lövet2

Tja, jag hade väldigt kul innan jag fick barn. Kunde ha hysteriskt kul t o m. Sedan jag fick barn har jag väl aldrig haft kul på riktigt samma sätt, men jag saknar det inte. I stället för att ha kul blev jag lycklig, och det var värt 10 gånger mer ...

• gravid

Åh det finns mycket att säg.
    Den underbaraste och häftigaste känsla du någonsin kommer ha i ditt liv kommer när du får se ditt barn för första gången.
    Lyckan av att se ditt barn krypa, gå, säga mamma osv är obeskrivlig!

Jag önskar dig lycka till!!

• jelenahemma

Varför just de närmaste 18 år? Nu är du låst! He-he. Tills du dör är du en mamma.  Ne, jag skojar bara. För mig var bara de första 2-3 dagar hemma som var jobbiga. Sen kommer man in i rutinerna. 
    Vad är det som är positivt med barnet? Ja, det är det mesta. Alla promenader, aktiviteter med barnet. Att hon eller han är lik dig, att se det utvecklas och göra framsteg - det är en underbar upplevelse - går inte att jämföra med något annat. Du kommer att lära känna dig själv.  

• astro

Jag har genom mina barn fått återuppleva allt som var bra med barndomen - allt det storslagna - utan allt det dåliga (eftersom jag inte gjort om mina föräldrars misstag).

Och jag är så stolt över dem, varenda dag.

För att inte tala om hur de fått mig att utvecklas som människa. Jag hade inte alls varit den jag är idag, inte hälften så stark, utan dem.

Jag önskar att jag kunde få arton barn till! För varenda unge lär mig något nytt  

• En Ängel

Håller med ovanstående. Ångrar inte en sekund. Nu är min dotter bara tre månader men oj vad underbart det är! Hon är världens snällaste. Har alltid sovit på nätterna, alltid glad och pigg och ler så fort hon ser mig. Hon älskar att vara ute och se sig om och har aldrig hittills varit något problem att åka runt en hel dag i sin vagn. Jag har kul, träffar vänner och njuter med min partner. Samtidigt som jag är extremt lycklig! Jag har dessutom fler vänner och gör mer saker om dagarna än förr. Livet är underbart och det är allt på grund av min lilla krabat. 18 år känns inte tillräckligt!!!

• Juvina

Det kommer bara berika ditt liv. Finns inget som ger en större mening till livet. Största gåvan man kan få :)

• view

Ärligt. Första året är skitjobbigt sen blir det lättare. Det gäller att kunna ha perspektiv. Ditt kommer att förändras många vänner kommer att försvinna, det är inte så roligt alla dagar MEN det är värt allt när bebis ler och skrattar mot dig eller när din 5 åring kommer och säger ja älskar dig.

• Flickan och kråkan

Jag upptäckte meningen med livet och precis som lövet2 säger så upplever jag lycka........jag menar verklig lycka. men visst är det sjukt jobbigt och frustrerande att vara förälder titt som tätt .

• Canie

Åh, tack tjejer, vad fint ni har skrivit! Jag hoppas jag också får en snäll bebis, det verkar dömysigt. Tack igen och kram!

• Ziindlaa

Idag blir min son 6 dagar, med andra ord är han helt ny. Jag och min man satt just och pratade om hur man så fort kan börja älska någon så starkt samt om hur snabbt man ställer om sig till att bli förälder... Jag kan inte längre se mig ett liv utan mina grabbar! Visst är det jobbigt men man är så kär hela tiden så de jämnar ut de jobbiga...

Svar på tråden Hur blev ditt liv bättre av att skaffa barn? Ge mej lite pepp!