• Längtan1986

Vilka här dricker alkoholfritt 0.5 % under graviditeten?

Jag är riktigt sugen på både öl och vin, men skulle givetvis aldrig göra något för att skada mitt barn
    är i v16.
    Har hört att många säger att Carlsberg non alcoholic 0.5 % är helt ok att dricka som gravid och vissa säger att dom inte skulle göra det.

vad tycker ni ??? 

• Svar på tråden Vilka här dricker alkoholfritt 0.5 % under graviditeten?
  • sasso78

Hur kan man kalla en dryck för "non alcoholic" när den innehåller 0.5 % alkohol? 

• sasso78
    Längtan1986 skrev 2012-04-30 19:07:14 följande:
    det är lite därför jag är nyfiken...
    Förstår det...... Jag skulle nog kunna tänka mig dricka nått glas om jag var gravid men inte regelbundet, tror inte det skadar nåt om det "bara" är 0.5 % alkohol.
  • Eleonor01

Jag drack dem å även alkoholfritt vin. Tar en sån öl då å då fast jag inte e gravid idag. De e väldigt goda

• Längtan1986

man blir ju extra nojjig, jag fattar inte varför inte allt som heter alkoholfritt är det...
    de flesta ölen och vinerna är 0.5.. ... kan dom inte bara ha 0.0...så slipper man fundera! 

• brokenhalo

Det finns öl som är helt alkoholfri på systemet, Jever bland annat. Se upp med de alkoholfria vinerna, smakar oftast rävgift!

• Rockan

Ja jag drack 0,5%. Anledningen till att det klassas som alkoholfritt är för att 0,5% (och därunder) hinner förbrännas innan det går ut i blodet, alltså finns det ingen möjlighet att varken du eller fostret blir påverkat.

Egentligen är jag förbannat snäll
  • Rockan
    brokenhalo skrev 2012-04-30 19:13:36 följande:
    Det finns öl som är helt alkoholfri på systemet, Jever bland annat.
    Jever innehåller 0,3%, men precis som 0,5% så är det i praktiken alkholfritt
    Egentligen är jag förbannat snäll
  • Mynta

Absolut! Sällan är det 0,5% i, men de kan inte garantera mängden och därför skriver de så. Det är lika mycket alkohol i filmjölk och apelsinjuice.

Svar på tråden Vilka här dricker alkoholfritt 0.5 % under graviditeten?