• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Vad vet du om vatten?

Vatten dricker vi varje dag, det är den substans som är viktigast för det liv som vi känner till men hur mycket vet FLs medlemmar om vatten egentligen?

De första fem är allmänna frågor kring vattnets egenskaper, de andra fem handlar om myter, sanningar och halvsanningar.

Några bör vara självklara, andra är klurigare. Så lycka till och skriv gärna vilka frågor ni svarade fel/rätt på!

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad vet du om vatten?
  • EvelinasSyster

7 av 10 i alla fall, hade fel på mina gissningar och trodde mig minsann veta att det var en myt att vatten var blått Så var visst icke fallet så nu har jag lärt mig nåt nytt idag, tack för det

~ The only thing that matters is the next 90 minutes! ~
  • ComicBookGuy
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-05-01 13:48:25 följande:
    Qi är bra, det borde nästan alla se!
    Ja! Man lär sig massa saker! Som att universum är beigt! Skål
    Rock crushes lizard. Lizard poisons Spock. Spock smashes scissors. Scissors decapitate lizard. Lizard eats paper.
  • IsDimma

Jag hade pinsamt dålig koll Hade rätt på varför man inte ska dricka för mycket vatten och på när vattnet är som tyngst. Men fel på alla övriga frågor Gissade på en hel del, trodde mig veta andra men icke  

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • cloudberry79

Muttrar lite om att vatten är blått och erkänner mig besegrad på den frågan.

Sur, grinig och på smällen.
  • Nick1

Jag vet att drickbart vatten är bra att dricka, fast inte för mycket.
    Jag vet även att vi slösar en hel del vatten och att man kan både duscha och bada i vatten, tvätta kläder, köra båt och syssla med andra grejer om man känner för det och om det funkar.

Känns som jag har den kollen man behöver.

Jag gillar kunskap, men inte onödig.

• Toboas

"Vilken av följande områden använder mest färskvatten?"

Jordbruket
    Tillverkningsindustrin (inklusive livsmedel)

Jag trodde det var en kuggfråga eftersom livsmedel ju i sin tur i hög grad kommer från Jordbruket...

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Toboas skrev 2012-05-01 15:49:15 följande:

Jordbruket

Jag trodde det var en kuggfråga eftersom livsmedel ju i sin tur i hög grad kommer från Jordbruket...
    Blev du kränkt?
  • J  a  d  e  d
    Toboas skrev 2012-05-01 15:49:15 följande:

Jordbruket

Kuggfrågor som sagt! Typ.
    Jeddan
Svar på tråden Vad vet du om vatten?