• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Vad vet du om vatten?

Vatten dricker vi varje dag, det är den substans som är viktigast för det liv som vi känner till men hur mycket vet FLs medlemmar om vatten egentligen?

De första fem är allmänna frågor kring vattnets egenskaper, de andra fem handlar om myter, sanningar och halvsanningar.

Några bör vara självklara, andra är klurigare. Så lycka till och skriv gärna vilka frågor ni svarade fel/rätt på!

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vad vet du om vatten?
  • Moonis

Det roliga är att jag hade rätt på dom två första, två sista och den om vad som händer om man dricker för mycket vatten men inte dom man borde ha lite mer koll på Tungan ute

Som detta med att vattnet faktiskt är blått Skrikandes

• Toboas
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-05-01 15:50:15 följande:
    Blev du kränkt?
    Mycket!

• Khaleesi

8/10. Hur i hela friden kunde jag svara fel på näst sista frågan? Totalt hjärnsläpp!

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Millicent

Ditt bästa resultat är 9 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Fel på vattnets färg.Skäms
  • TrailerTrash

7 av 10

I love the smell of shit in the morning
  • YokohamaNr2
    IsDimma skrev 2012-05-01 15:27:31 följande:
    Jag hade pinsamt dålig koll Hade rätt på varför man inte ska dricka för mycket vatten och på när vattnet är som tyngst. Men fel på alla övriga frågor Gissade på en hel del, trodde mig veta andra men icke  
    Samma här! Hade också rätt på första men det var en ren gissning. 3/10 - Dåligt
  • Guld Nougat

7 av 10 enligt quizet. Men eftersom vattnet är transparant (dvs ingen färg) så har jag 8 av 10

• tarux

väldigt mycket. en genomsnittlig svensk förbrukar ungefär 200 liter vatten per dygn.

• Toboas
    Guld Nougat skrev 2012-06-07 17:56:10 följande:
    7 av 10 enligt quizet. Men eftersom vattnet är transparant (dvs ingen färg) så har jag 8 av 10
    www.dartmouth.edu/~etrnsfer/water.htm

Sorry, 7/10 är korrekt :)
Svar på tråden Vad vet du om vatten?