• Misslin01

Ångrar min graviditet

Mår fruktansvärt dåligt och vet inte vart jag ska vända mig. Snälla döm mig inte, läs och sätt er in i min situation. För 4 månader sen kom min underbara dotter till världen men känner mig som en fruktansvärd mamma då jag inte kan glädjas åt varken henne eller graviditeten med henne. Allt började när jag gick ut med att jag var gravid, pappan till min dotter finns inte i bilden och har inte funnits sedan jag plussade, jag hade värdlens finaste vänner men när jag berättade om att jag väntade barn så försvann alla! Några av vännerna var glada och lovade att finnas till hands och stötta mig oavsätt vad jag valde. Men allt eftersom att veckorna gick så slutade fem göra av sig sakta men säkert var och en. Känner ett enormt tomrum efter mina vänner (trots att jag vet att dem inte är några riktiga vänner) jag saknar dom. Nu sitter jag här, ensam, ledsen och förtvivlad. Hade jag vetat att vänskapen skulle sluta såhär hade jag aldrig behållt min dotter.

• Svar på tråden Ångrar min graviditet
  • Misslin01

Förlåt om jag var otydlig men min dotter är fyra månader alltså jag födde henne i december. Jag kommer inte ut så ofta då jg bor i en by och närmsta "stad" ligger ca 4-5 mil här ifrån och för tillfället har jag inen bil samt att bussförbindelserna inte är dom bästa. Jag vet att jag borde söka hjälp från någon profetionell men har inte haft tid, låter urdumt och nu tänker ni säkert att jag är oansvarig. Men som sagt bor jag som jag gör, har inga vänner, föräldrar och syskon flera mil iväg. Ta mig inte på fel sätt för jag älskar min dotter och gör allt för henne men som jag tidigare skrev så hade jag fått välja igen så hade jag gjort abort för att ha kvar mina vänner då vännerna varit en väldigt stor del i mitt liv.

• Misslin01
    Wonderchild2009 skrev 2012-05-01 15:07:21 följande:
    Jag uppfattade det också som att mina vänner "försvann" när dottern föddes.. Jag fick henne tidigt, när jag var 20 och jag trodde att dom inte tyckte det var speciellt kul att umgås med mig då vi var ett gäng partypinglor. I efterhand när jag pratat med dom så har det visat sig att flera av dom inte ville tränga sig på osv och att dom väntat på att jag ska höra av mig. Idag umgås vi med jämna mellanrum och en av dom är helt underbar med dottern och har till och med varit barnvakt ett flertal gånger :) Ett tips från mig om ni var så nära vänner: bjud in dom, fråga om dom vill ta en fika eller liknande! Kan vara så att dom också väntar på att du ska höra av dig :)

Jag har ringt dom ett flertal gånger men antingen har dom alltid varit upptagna på annat eller inte ens svarat på Mina samtal eller sms :(
Svar på tråden Ångrar min graviditet