• Skabetti

Någon som läst "Låt den rätte komma in"?

Ska precis kolla på den amerikanske versionen av "låt den rätte komma in".
    Och kom precis på att det är en sak som stört mig när jag kollat på den svenska versionen, en liten detalj som dem inte tar med i filmen (vad jag minns? Läste boken efter jag sett filmen)

Men är Eli egentligen inte en kille? Eller har jag bara drömt det? Ska såklart läsa boken igen, men detta stör min själ. Så om någon snäll människa härinne bara kan ge mig det rätta svaret, så jag får "sinnesfrid"

Tack för svar! 

• Svar på tråden Någon som läst "Låt den rätte komma in"?
  • lövet2

Han var kille från början, men han blev kastrerad i samband med att han blev vampyr.

• Insatt

Jag har läst boken. Tolkar det som att Eli är könlös. Att det såg konstig ut där nere som att "inget" fanns där. Har läst många böcker av författaren, de är rätt skumma men bra!

• Bragdoll
    Insatt skrev 2012-05-01 21:49:23 följande:
    Jag har läst boken. Tolkar det som att Eli är könlös. Att det såg konstig ut där nere som att "inget" fanns där. Har läst många böcker av författaren, de är rätt skumma men bra!
    Det berodde ju på att någon hade skurit av snoppen på honom :/
  • Skabetti

Just det! Så var det ju! Tack för svaret Men visst framgår det inte i filmen?

• Bragdoll
    Skabetti skrev 2012-05-01 21:50:17 följande:
    Just det! Så var det ju! Tack för svaret Men visst framgår det inte i filmen?
    Nä, men jag tyckte de missade många saker i filmen..
    Pojkens taskiga relation med fyllopappan tex. Lite trist tycker jag. 
  • Skabetti

Eli i den svenska versionen ser lite ut som en "pojkflicka", hon har inte de där typiska "flickiga" dragen. Tycker jag. Men i trailern till den engelska, där har hon ju det :-/ 

Svar på tråden Någon som läst "Låt den rätte komma in"?