Hur mycket "får" man vabba?
Jag ska snart ge mig ut i arbetslivet efter 4 år hemma med barn. Jag är nyutexaminerad med allt vad det innebär. Får ta riktiga hundjobb för att kunna arbeta mig uppåt i karriären. Mina barn går dock före ALLT och efetr att ha ett mina studiekompisar få jobb och sedan bli åthusade av sina arbetsgivare för att de varit magsjuka ect och borta från jobbet blir jag livrädd.
Eftersom jag har små barn är det ju mycket förkyldningar ect hela tiden. Eftersom mitt yrke är väldigt "karriärsinriktat" och inte så barnvänligt är jag så orolig över hur jag ska kunna ta ett sådant jobb med små barn av den anledning att det kommer bli sjukt mycket vabbande. Blir inte arbetsgivaren irriterade av allt vabbande? Hade inte jag varit föräldraledig nu skulle ju vi fått vabba typ varannan vecka någon dag känns det som...
Inte för att mina barn är särskilt sjuka så, men man kan ju inte skicka dem till dagis med feber osv och det har ju någon i familjen minst två-tre ggr i månaden känns det som!
Fattar inte hur jag ska kunna ha ett "vanligt" jobb med så barn som får dagisbaciller hela tiden? Låter kanske som världens I-landsproblem, men man vill ju inte börja ett nytt jobb med att först kräva att jobba 75 % och sedan börja vabba... ?
Får man lön när man vabbar? Hur går det till? Ska man dra barnen till vårdcentralen för intyg varje gång? Hur mycket vabbar folk i allmänhet? Kan inget om detta - snälla hjälp mig! =)