Inlägg från: coolchick |Visa alla inlägg
  • coolchick

Fler som åker till Rhodos i sommar?

Vi har bokat en resa till Afantou på Rhodos i september. Sååå lång tid kvar, men sommaren brukar ju gå fort FlörtTänkte kolla om det är fler som åker dit i sommar, eller om någon har roliga tips på saker man kan/bör göra på Rhodos, och vad man inte får missa Glad

• Svar på tråden Fler som åker till Rhodos i sommar?
  • coolchick
    Elli47 skrev 2012-05-02 21:00:06 följande:
    Vi åker troligen den 9 juni till just Faliraki. Har varit där en gång förr men det är lääängesen, tror det var 1996... Lindos är också fint!
    Ja Lindos är ett måste Glad Vi ska hyra bil, så en dag tänkte vi nog köra runt ön och kolla.
  • coolchick
    Elli47 skrev 2012-05-03 07:18:42 följande:
    Sambon pratar om att hyra bil hela veckan... nåja det kan ju vara trevligt förstås. Jag skulle även vilja åka till grannön Symni eller vad den nu hette... det ser fint ut.

Ja vi började faktiskt prata om detsamma igår. Hade kanske varit kul att ha bil så man kan ta sig runt lite hur som helst.

Vi har även en bit till stranden.
  • coolchick
    Zenobia skrev 2012-05-04 11:00:46 följande:
    Vi hyrde bil för 2 år sen på Rhodos, var rätt bra väg till Lindos och fint att bara kunna köra runt.
    Om man har barn som orkar gå så är Fjärilsdalen riktigt fin att gå.
    Hmm Fjärilsdalen... Om det är vad det låter som, så stannar jag nog kvar vid poolen. tycker fjärilar är extremt obehagliga Väldigt vackra, men jag klarar inte av när de kommer för nära och flaxar hahaha!
  • coolchick
    hannis skrev 2012-05-04 11:11:06 följande:
    Vi åker också till Rhodos i september. Vi skall bo i ialyssos för att ha nära till Rhodos stad men ändå ha stranden på gångavstånd.
    Bra plan Glad

Vi hamnade nog mest i Afantou/Afandou (vad fan heter det egentligen?) för att vi hittade ett jättebilligt AI hotell där. Vi har bokat flyg och hotell för sig, alltså inte en charterpaketresa. 

• coolchick
    Elli47 skrev 2012-05-07 15:08:57 följande:
    Då var vår resa betald och bilen bokad! Härligt!

Kul!

Hos vilken firma bokade ni bilen?
  • coolchick
    mollisen skrev 2012-05-08 10:56:43 följande:
    vi åker till Kalithea den 10 juni!! Ving har ngn stor anläggning där som jag hoppas ska passa våra småtjejer :) Tur farmor o farfar e med som barnvakt så mamma får sola lite ;)
    Åh vad skönt med lite avlastning i form av farmor och farfar Flört
  • coolchick
    SIN74 skrev 2012-05-19 19:53:39 följande:
    Den var rolig! De har hård koll på simkunnighet. Det var tyvärr en hel del avstängt när vi var där, vilket betydde ledsna barn.
    Simkunnighet? Men små barn som inte kan simma då?

Varför var det avstängt på vissa saker? 
  • coolchick
    SIN74 skrev 2012-05-20 08:52:20 följande:
    Det finns två avdelningar kan man säga. Ett för de mindre barnen med inte lika djupt vatten. Men alla större åkattraktioner sitter det vakter vid.

De höll på att reparera antar jag men det såg mest bara avstängt ut och tömt på vatten.

Aha ok då förstår jag.

Lillebror är väldigt tuff och åker gärna de stora rutschkanorna. Kanske bara blir ledsamt om han inte får åka det han vill...

Hur mycket kostade det?
  • coolchick
    JePaLuLi skrev 2012-05-21 18:36:06 följande:
    Vi åker den 9 juni :)

Åh det är ju snart! :)
  • coolchick
    Machapuchare skrev 2012-05-23 12:53:53 följande:
    Skall också till Grekland i sommar. Blir fastlandet denna gång. Hittade följande uppmaning på aftonbladet, kanske något att betänka: www.aftonbladet.se/resa/article14868001.ab (Tag med cash, inte helt säkert att alla tar kort beroende på det osäkra ekonomiska läget).
    Ja vi pratade om detta vid middagen idag. Fast vi brukar iofs alltid växla in allt ändå, så oss spelar det inte så stor roll.
  • coolchick

Vi har ändå fått för oss att öarna inte blir lika hårt drabbade av allt detta som fastlandet. Men vi kan vara helt ute och cykla där faktiskt, jag vet inte...

Om grekerna nu tar ut "alla" pengar, så antar jag att även bankerna blir tömda. Dvs både bankomater och kontoren. Eller...?

Jag är inte så orolig, än i alla fall. Hoppas och tror att det löser sig på nåt sätt för Grekland.  

• coolchick
    Lärarn skrev 2012-05-31 11:36:05 följande:
    Åker till Vings resort i Kallithea på söndag - oroar mig mest för vädret Solig
    Soligt, men inte supervarmt och ganska blåsigt - nån som har erfarenhet?
    28 grader på Mallis låter ju bättre än 22... Ja, inte kommer vi frysa.    

Jag har kompisar som var där för några veckor sedan. De hade det jätteskönt och bra väder hela veckan :)
  • coolchick
    Elli47 skrev 2012-06-17 00:41:54 följande:
    Kom hem idag efter en vecka på Rhodos. Toppen! Jättevarmt och hyfsat varmt i havet också. Badparken var jättekul, vi var faktiskt 2 dgr där... vi hade även bil hela veckan och for runt på ön på alla möjliga ställen, och klättrade upp till borgar och kyrkor... pust!

Vad härligt!! Så ni tyckte det var värt att hyra bil mao?

Hur var det, reste ni med barn?
  • coolchick

Hittade ni många fina små badvikar Elli47? Tänkte när ni körde runt ön.

Åh jag vill verkligen åka NU! Är så trött på det här urusla sommarvädret. Vill börja nedräkningen till vår resa, men det är så länge kvar ju Obestämd 

Svar på tråden Fler som åker till Rhodos i sommar?