• Anonym (låg)

Dystymi

Jag har aldrig sökt hjälp eller så men läst mig till att jag nog har dystymi.
    Har varit nedstämd sedan barndommen. Är ganska butter och det måste till mycket roliga saker för att jag ska tycka det är värt att hänga på, typ..
    Men det har varit perioder då jag mått bra också, men alltid återfalllit.
    Nu mår jag faktiskt bättre sen jag fick barn för då sitter man ju inte och grubblar så mycket!

• Anonym (låg)

Pufffar lite här! Hur mår ni alla?

• Anonym (låg)

Jo det är rätt bra här, det är ju alltid roligare när det går mot vår
    Får jag fråga hur du mådde innan du sökte hjälp? och vad fick dig att söka hjälp?
    Jag har ju aldrig gjort det men man börjar bli less på dessa återkommande svackor. Eftersom jag klarar mig ändå har jag inte sökt hjälp men börjar bli less att nästan aldrig vara riktigt glad!

• Anonym (låg)

Dystymi är kronisk lätt depression ungefär. Ofta börjas det redan i tidiga barndomen!

• Anonym (låg)

Jag mår rätt bra nu faktiskt, men vet att det kommer att komma perioder igen då jag mår sämre.. Egentligen borde jag sökt hjälp för många år sedan, nu känns det som man bara tryckt ner en massa jobbiga händelser inom mig. Det skulle vara skönt på ett sätt att få lösa upp en del av dom känslorna hos en psykolog. Har tryckt undan så mycket ända sen barndommen.
    Jag är lite rädd att äta medicin, jag tänker liksom att jag ska bli beroende och aldrig klara mig utan.
    Samtidigt är jag nyfiken på att prova och se om jag kan må bättre av dom...
    Kramar!

• Anonym (låg)

Har ni andra också kännt er tröttare än andra?
    Jag tycker att jag nästan jämt är lite trött, även om jag motionerar så är jag ofta lite seg liksom..
    Man tycker ju att man borde vara piggare när man äter bra och rör på sig, men det beror kanske på dystymin!

• Anonym (låg)

jag med: jag håller med dig fullt! Jag är lika trött om jag jobbar heltid och sover lite som när jag har studerat på distans och sover ut varje dag!!
    Jag funderar faktiskt på att söka hjälp men vi funderar på att skaffa nästa barn snart med så det kanske inte är så bra att börja riva upp mitt inre just nu
    Men jag kommer så småningom söka hjälp iaf, vill inte vara så här för alltid!

• Anonym (låg)

Om du googlar på dystymi kommer det upp ganska bra sidor!
    Tror du att du har det?

• Anonym (låg)

Själv tror jag att jag har detta efter att jag har läst om det
    Känns nästan skönt att veta vad det kan bero på!

• Anonym (låg)

Jag har inga problem med vardagen mer än att jag är mer dyster eller hur man ska säga svårt att förklara...
    Hoppas inte du mår jättedåligt!! om du är destruktiv kanske det vore bra att söka hjälp?
    Vet att man drar sig för det men det kan ju inte bli sämre och livet är för kort för att gå å må dåligt, kram

• Anonym (låg)

Gnäll på du det känns mycket bättre om man vågar prata om hur man mår!

• Anonym (låg)

Trötter : Jag har barn redan och funderar på en till inom närmsta tiden!
    Jag har inte märkt nån försämring sen jag blev mamma
    Därför tänkte jag att det kanske var bäst och vänta tills efter..
    Kram

• Anonym (låg)

Jag menade att vänta med att söka hjälp!
    Man vet ju inte hur det känns om man börjar prata med psykolog eller nåt..

• Anonym (låg)

Nej jag menade inte dig, jag svarade trötter på en fråga

• Anonym (låg)

Hej på er!
    Jag mår rätt bra, har kommit igång ordentligt med motion nu och det känns skönt att röra på sig.
    Jag är 28 år, 1 barn och fast jobb som chaufför inom den tunga trafiken!

• Anonym (låg)

Jag med: Jag känner igen det du skriver om konstiga relationer till alla, antingen dominant eller nervöst liksom.. däremot verkar jag nog vara väldigt social utåt sett mot dom som jag pratar ytligt med men inte med långvarigt bekanta!
    Svårt att förklara men jag tror jag har det som du skriver!

• Anonym (låg)

Hej allihopa!
    Jag har kännt mig lite trött och seg ett par dagar nu, men det beror mycket på snöovädret som varit!
    Sen humöret går ju lite upp och ner som det gör, men jag försöker att vara positiv.
    Känns lite bättre då, kramar

Svar på tråden Dystymi