• AochJsMamma

Vi som älskar Polarn och Pyret! Tråd nr 20

Detta är tråden för oss som älskar Polarn o pyret , nu har vi kommit till tråd nummer 20!
    Här diskuterar vi kollektioner, reor, etc etc, kolla även in vår bildtråd! Ansök även gärna till Stora POP gruppen Sverige på Facebook, där kan du köpa och sälja POP kläder som ett alternativ till Tradera.

Välkomna! 

Bildtråd:  www.familjeliv.se/Forum-3-96/m50504504.html

FB Stora POP gruppen Sverige:   http://www.facebook.com/#!/groups/359368507442108/

Gamla tråden (nr 19):   www.familjeliv.se/Forum-3-369/m50504526.html

★Stolt mamma till Alexander 2008 & Julian 2011★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-03 15:28
    Ser att inte hela länken till FB gruppen kom med så gör ett nytt försök:

www.facebook.com/.
  • Svar på tråden Vi som älskar Polarn och Pyret! Tråd nr 20
  • Höghus

Köpte den gröna velourklänningen till dottern att ha till jul och den är helt ljuvlig på. Ville knappt ta av henne den efter provandet. Önskar bara att det funnits slipovrar eller koftor i samma tyg till bröderna så att jag kunnat syskonmatcha :)

• Indianica
    Kasihi skrev 2012-12-06 20:13:42 följande:
    Hade velat köpa tvådelad POP pyjamas men har inte haft råd eller möjlighet. Blev glatt överraskad över pyjamasutbudet på Lindex nu. Sonen blev med en såå fin röd bilpyjamas samt en kanonfin och härligt mjuk randig. 149:- styck och 30% på hela köpet. Glad och nöjd trots att det inte blev POP. Och till mig själv blev det en superfin röd/rosa randig pyjamas i "POP-anda".
    Jag har köpt de randiga one-piece pyjamasarna på POP till barnen och de älskar dem, man ser sjukt gullig ut i dem, lite bebisvarning kanske, men det är väl ok, tydligen är de hemskt varma och sköna enl. kidsen . Blir nog en stor till mig själv i julklapp, tala om randiga pyjamasfamiljen,ha, ha

Jag visste inte att det var rabatt på Lindex, men över stl 128 fanns inga fina payjamasar alls när jag tittade där och de kostade 199 kr, medan One-piecen ifrån POP kostade 299 kr, vilket jag tycker var ett helt ok pris för långärmat och långbent
  • Rainbow Dash

Om jag reklamerar en overall i st 104, kan jag då byta den mot en annan i st 116? Lillans overall krånglar så odag fick hon låna storasyrrans och den passade bra. Då skulle jag hellre byta den mot en större till stora. Någon som vet ifall det är möjligt?

• Sarah84

De byter sällan dragkedja, fick jag till svar då jag reklamera sonens skaljacka  att den va så trög att dra upp. Fick en ny utan problem. Ibland kan de laga, men fatta som att de sällan byter dragkedja. & får du en ny så tror jag nog du kan få byta storlek & färg, den möjligheten hade jag

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Indianica

Är det verkligen möjligt att POP inte har tjocka vantar för skolbarn???? Det är ju helt sjukt!!! Har suttit i två timmar ikväll och letat handskar som är färgglada till barn som är 9 år, men det finns ju inte??? Antingen är det svarta handskar eller så tunna fingervantar. Så sjukt att man inte ska få leka i och med snön när man är mellan 9 år och vuxen??? (inte om man vägrar svarta handskar iaf).

Såg att Reima har färgglada handskar, men de har inte fått så goda omdömen på nätet

• Konvaljen

Indianica: Polarns vantar är ändå kassa tycker jag, testa Hestra. Ex Terry Wool Mitten som finns i flera färger.

• Galia
    Indianica: Såg tips i en annan tråd om riktigt varma vantar från www.tornedalens.com Färgglada och fina och upp till 12 år enligt storlekstabell
    Har inte testat själv men blev nyfiken då de rekommenderades som sagt starkt i en tråd här på fl så jag bad svågern köpa idag på en marknad där företaget befann sig. Går ju även att beställa på nätet och väldigt bra pris tyckte jag

• TinkyWinky

Dessa mössor är de tillräckligt varma för en nyfödd, är beräknad till 17 februari.. 
    Har nämligen svårt för o hitta en mössa som är tjockare än vanlig hjälmmössa som man kan ha ner vid öronen som dessa är.

Menar då tillräckligt varma o ha i ex vagnen när det är kanske 10 minus o varmare för kallare än så har vi typ aldrig.  Har oftast mellan 0 - 6 minus här. bor i halland. o när man har bebis i sele räcker det med en sån mössa med o så luvan över från overallen plus ett cover på selen om det behövs. !?!

Alltså är mössan så pass varm ;) :) Sorry för snurrigt inlägg men hoppas ngn förstår..

www.polarnopyret.se/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=2505180&sectionid=clothes&subsectionid=ENOVA_GLOVES_HATS

Hade velat ha en sån här men de finns ju bara ner i strl 40, eller kan det räcka, eller blir det för stort för en nyfödd.. ??

Men såg nu att den hjälmmössan ja har hemma som sonens kusin hade när han va nyfödd är i strl 40, den va lite för stor men ej mkt. så kanske ska man chansa o köpa en sån i 40?!
    ★°☆Kewin 9/7-09 ★°☆°★ Bf 17/2 -13☆°★
Svar på tråden Vi som älskar Polarn och Pyret! Tråd nr 20