• Tingilya

Dominikanska Republiken ?

Jag å min kille har just beställt en resa till Dominikanska Republiken i slutet av jan/början av feb.

Så nu undrar jag om det e någon därute som har varit där å kan ge lite tips om vad man kan göra å så

Allt postivit som negativt, bara skicka det hitåt

• Svar på tråden Dominikanska Republiken ?
  • Signatur

Var ska ni?
    Vi var på playa dorada. Bered er på amerikansk fet mat, ljuvliga ständer och varmt och gott i vattnet. Öronproppar kan vara bra att ha med då det kan vara väldigt livligt på nätterna.

• Lindisen1

Jag och min man var också på Playa Dorada - åker ni All inclusive eller inte? Det gjorde vi, och då håller jag med signatur om maten! Det tråkiga är att maten går efter ett rullande schema, så man hinner tröttna - om man inte ger sig iväg utanför och äter på andra ställen förståss!

Ha en trevlig resa!

• Tingilya

Vi ska till Sosúa, det e väl ganska nära Playa Dorada?

• Tingilya

Och det e All Inclusive oxå..

• jou

Jag tyckte att det var mycket folk i sosua o ganska trångt, men det var ett par år sedan jag var där. Cabarete heter en mindre stad som ligger utanför. Där var det inte lika mycket folk på stranden.

• Lindisen1

Det var länge sen jag var där, men jag har för mig att det inte var alltför nära Playa Dorada? MEN - jag kan ha fel!!!
    Det sköna är ju att man kan slappa huuuur mycket som helst! Ligga i solstolen, dricka obegränsat antal med drinkar, alkohol eller inte - valfritt, äta hur mycket som helst, när som helst, samt att de även har aktiviteter på hotellen hela dagarna, som t ex beach-volley, aerobics, vattengympa, lekar för barn, uppträdande på kvällarna osv.
    Det är ju ett skönt sätt att koppla av, även om jag i alla fall tröttnade lite p slutet av resan på den stilen!
    Men ni får det säkert jätteskönt & härligt!
    Vi åkte till någon paradisö - "Bountyön" eller vad den kallades - det var jättefint, men ganska litet.
    En sak som kan vara bra att tänka på att om man har benägenhet att få problem med magen, så ta med medicin eller vaccinera er innan ni åker. Jag hade problem med min magen HELA tiden, och det gjorde att vi inte kunde åka iväg på alla utflykter som vi hade bokat in oss på.

• Tingilya

Finns det nåt kul att Shoppa å så?

• Lindisen1

Näe, tyvärr så hittade inte jag det i alla fall. De är ju kända för sin bärnsten, men det är inte riktigt min grej. Jag kollade och tänkte att jag kanske skulle ha kunnat köpt till min mamma, men jag tyckte att det var dyrt. Sen har de väl cigarrer de är rätt kända för också!
    Sen vet jag inte!

• stanna

Jag var i Cabarete. Jättefin strand med klart vatten. Vi tog en tur till Sosua, men där var det trång och grumligare vatten. Dock var själva staden mysig. En utflykt som vi gjorde var till Samana där vi åkte på knölvalssafari och stannade till vid en "paradisö". Det var jättemysigt förutom att min sambo blev lite sjösjuk. Vi besökte även en nationapark i närheten av Cabarete, det var intressant. Vi åkte också på en utflykt till staden Santiago, men det var ingen höjdare.

Ni kommer säkert ha en underbar resa!!

• Tingilya

Ja det kommer säkert att bli jätte härligt
    Några fler Tips?

Svar på tråden Dominikanska Republiken ?