• Tingilya

Dominikanska Republiken ?

Jag å min kille har just beställt en resa till Dominikanska Republiken i slutet av jan/början av feb.

Så nu undrar jag om det e någon därute som har varit där å kan ge lite tips om vad man kan göra å så

Allt postivit som negativt, bara skicka det hitåt

• Svar på tråden Dominikanska Republiken ?
  • Lindisen1

Kul! Fler än jag som var på paradisön!

• stanna

Vad det gäller shoppingen så är det mest turistkrafs...

• jou

Jag åkte 4-hjuling o det var skoj!!

• stanna

Jag tror att ön kallades Bacardi Island pga att de spelat in/ fotat reklam där!

• Tingilya

Under vilken m¨nad var ni där?
  • Lindisen1

Vi var där i augusti månad

• turia

Jag var 00 i sosoa April. Det var jobbigt första dagarna, alla dessa kvinnor som ville fläta håret. De fick fläta sista dagen o jag prutade friskt.
    Vi åt billigt i utkanten där "infödingarna" åt, lite skabbigt kanske men vi blev ej sjuka iaf. De kör som dårar, Hyr ingen MOPED- livsfarligt. maffian finns där o många är beväpnade. vakter utanför banken med gevär Där vi bodde var det ej all inklusive, stenig strand typ lavasten, men vi låg mest vid poolen ändå o sippa drinkar o så
    jag vill verkligen åka tilbaka dit!! Ha så kul

• Siff

Var där 2000, på Playa Dorada, maten som sagt tåkig, och de flesta turisterna som vi pratade med där nere hade lite små ont i magen. Vi åkte ut med en Katamaran och snorklade helt fantastiskt, sen åkte vi på monsterjeep tur i bergen/regnsskogen också ljuvligt. Var i Sosua en dag, där shoppade jag en stor skön hängmatta för 2 pers som jag drömmer mig tillbaka i... Det man kan shoppa är ROM, det finns mycket och den är billig och cigarrer... Ha en underbar semester

Svar på tråden Dominikanska Republiken ?