• 070104

Vad betyder skrutta/skruttan?

Vad betyder ordet skrutta/skruttan enligt dig? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-04 20:34
    Det behöver inte nödvändigtvis vara en nyfödd flicka.. Jag menade ett litet barn, en liten flicka! Nyfödd eller inte spelar ingen roll, trots att det står nyfödd i svaret!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad betyder skrutta/skruttan?
  • wesdxc

Ett annat ord för gumman eller pluttan! Något som man säger om någon som är yngre, det behöver inte bara en bebis. :)

• stormfågel

Jag skulle nog säga att det är ett smkenamn för en liten flicka (inte nödvändigtvis nyfödd).

Själv kallar jag mina små killar (bland en mångd smeknamn) för skruttungar , småskruttarna (=tvillinglillebrosorna), eller till en "Lille skrutt" och storebror "Store skrutt".

• CeeJay

Röstar på FÖRSTA alternativet men med tillägget att det även gäller större flickor/barn som tillägget i TS

• Vinterankan

Inget jag använder men röstar ändå på alternativ 1. Med tanke på de andra omröstningarna så antar jag att det är någon som kallar sin dotters könsorgan för det för att denne tycker att snippa inte är ett riktigt ord och att den här tråden är för att visa hur fel det blir om alla hittar på egna ord för samma sak.

• 070104
    Vinterankan skrev 2012-05-04 20:44:09 följande:
    Inget jag använder men röstar ändå på alternativ 1. Med tanke på de andra omröstningarna så antar jag att det är någon som kallar sin dotters könsorgan för det för att denne tycker att snippa inte är ett riktigt ord och att den här tråden är för att visa hur fel det blir om alla hittar på egna ord för samma sak.
    Nope. Inte alls därför! :)
  • zika

Typ som lilla gumman, sötnos eller dylikt

Anja 2004 Olle 2006 Ängeln Carolina 2012
  • Elaifiknow

Lätt nedsättande ord för person av kvinnokön som det är synd om.

Svar på tråden Vad betyder skrutta/skruttan?