Diet vid amning?
Hej!
Jag funderar på att börja med en diet där man tar bort kolhydrater (såsom bröd, pasta etc, INTE grönsaker) och mjölkprodukter.
Är det någon som vet hur det påverkar amningen? Är det OK eller ska jag strunta i det?
Hej!
Jag funderar på att börja med en diet där man tar bort kolhydrater (såsom bröd, pasta etc, INTE grönsaker) och mjölkprodukter.
Är det någon som vet hur det påverkar amningen? Är det OK eller ska jag strunta i det?
Jag har fått OK från BVC och dietist att äta GI. Frågan är bara om jag vågar ta bort kalciumet också? Kan jag ta kalciumtillskott?
Jag får inte gå på LCHF för varken BVC eller dietist då kroppen/barnet behöver frukt och grönt. Jag får inte heller gå ner mer än max 1kg i veckan, går man ner mer kan gifterna utsöndras. Så det är också det jag är rädd för, att gå ner för mycket...
Jag tycker det är lite pinsamt att fråga, känner mig så fåfäng ;)
hehe du kanske har rätt :)
Mitt mål just nu är inte att gå ner massor i vikt utan Max 1 kg i veckan. Jag vill bara bli sundare och äta nyttigare. Just detta jag vill prova innebär att utesluta vita kolhydrater samt mjölkprodukter. Jag utesluter inte grönsaker.
Hehe ingen fara, intressanta diskussioner här ;) vissa verkar missuppfatta vad jag menar eller bara struntar i det.. Jag ska såklart inte bara äta sallad. Kött, fisk, ägg, skaldjur mm skall ätas likaså fett att tillaga det hela i. Så det är inte nån superdiet på bara sallad jag ska gå på..
Tack line för informationen. Jag har dålig kunskap inom gi och lchf, det var en dietist som sa till mig att äter man lchf äter man inte grönsaker. Då verkar det inte vara nån större skillnad på lchf och gi?