Diet vid amning?
Jag äter Grönsaker, utom potatis och morötter, som tillbehör till maten och i omeletter etc. Jag äter ägg varje dag, jag äter fisk, kött fågel. Jag äter smör, grädde, creme f, fet yoghurt, jag äter ibland hallon och mörk choklad.
Jag äter inte Socker, mjölprodukter lättprodukter. hel eller halvfabrikat, tillsatser e nummer etc får jag i mig väldigt lite av.
Jag har ätit på detta vis i 14 månader, jag har tappat 20 kg och har undertiden varit gravid och fött en helt normal och underbar flicka på 3300g. jag ammar nu och har mer mjölk än med dom andra 2 barnen och det verkar vara fin och fet mjölk för hon växer som hon ska.
jag är pigg, glad, har inte haft en enda graviditetskrämpa (som mycket vätska i kroppen, illamående, nästäppa, blödande tandkött, karpaltunnelsyndrom, överaktiv blåsa, huvudvärk trötthet så som jag haft vid mina 2 tidigare graviditeter. Jag är helt övertygad om att det inte på något sätt är farligt för mig att äta på detta vis.. Detta är LCHF, men jag kallar det för att äta naturlig mat. Vad är egentligen bäst för en liten bebis i eller utanför magen? Naturlig mat med fullfeta produkter eller det som rekomenderas av livsmedelsverket, med lättprodukter med tillsatt socker och stärkelse, magert kött och andra fettsnåla och sockerrika produkter.
Det största misstaget folk gör är att tro att Man inte äter grönsaker när man äter lchf Det betyder LOW carb inte NO carb. man väljer helt enkelt bort dom värsta och behålller dom bästa som finns i grönsaker. Jag kan säga att innan jag började men lchf åt jag Mindre grönsaker än nu. Visst finns det dom som helt väljer bort grönsaker i den här livsstilen med det är en mycket liten skara. jag tror att dom flesta lchf are är rörande överrens om att grönsaker är en STOR del i vår mathållning. Mvh Line