Amorella: Nä det förstår ju jag också
Jag har en son på 11 1/2 månad så han brukar få lite mjölk till middagen, annars brukar vi ge Turkisk eller Grekisk yoghurt med fruktpuré eller mosad banan till mellanmål.
Linda 1976: Jo det är sant. Själv har jag inte gett Danonino någon gång, för jag tycker de är för små och mättar inte, har bara läst på deras sida där det står såhär:
DANONINO, PRECIS SOM VANLIGT - MEN ÄNDÅ INTE
Vi har ändrat receptet på Danonino så att den nu inte innehåller något vanligt socker (sackaros) utan bara naturligt socker från frukt.
Danonino är en fromage frais, eller fruktkvarg som vi kaller det i Sverige. Skillnaden mellan yoghurt och fruktkvarg är att de innehåller olika kulturer och att fruktkvargen är mycket krämigare eftersom en del av vätskan är borttagen. Det går åt hela 100g mjölk för att tilverka 50g Danonino.
Danonino är rik på kalcium, proteiner och vitaminer. Den innehåller dessutom inget "vanligt socker" (sackaros) utan endast naturligt socker från frukt. Danonino fruktkvarg är utvecklad vid Danones internationella forskningscentra i Paris, i samarbete mellan barnläkare och näringsexperter. Resultatet är en produkt med utomordentlig smak som barn älskar.
Nu kan du också få Danonino med körsbärssmak: bärmixen innehåller nu jordgubb, hallon och körsbär.
Sedan om det stämmer vågar jag ju inte säga...