• emmy1982

Skylanders

Jag funderar på att köpa Skylanders till min son, har läst en del om spelet, förstår att det är flera figurer man kan köpa till, för att komma vidare i spelet!?
    Kan nån rekomendera  spelet, tror att det passar bra till barn mellan 6-10 år. Han har spelat Spyro till PS2 och det gillar han, är skillnade stor mellan dessa äldre spel och Skylanders?

• Svar på tråden Skylanders
  • emmy1982

hur vet man vilka figurer som är "bäst" att köpa egentlgien? Jag gick in på discshop och det finns verkligen massor av figurer. Men om de tre figurerna som medföljer spelet räcker så är ju det väldigt bra, de kostar ju 99 kr styck så det drar lätt iväg om man ska köpa till figurer. Men å andra sidan är ju det bra att kunna köpa till födelsedagar och till jul. Och bra att kunna spara till själv om inte annat.

• emmy1982
    Amorea skrev 2012-05-06 14:52:43 följande:
    Jag läste frågan för min man som säljer spel och han hälsar att det är ett helt fantastiskt bra spel. Men det kommer kosta en del eftersom man måste köpa till en hel del gubbar.
    Måste man köpa till figurerna för att komma vidare i spelet? Är det klokt att köpa med några figurer direkt? I så fall vilka?
  • emmy1982

Jag har köpt spelet nu, fick med tre gubbar, får köpa till flera eftersom vi insåg ganska snabbt att man måste ha andra element för att komma in till andra platser. Letade febrilt efter en vind-gubbe tills jag hittade en i ett tre-pack, nu blir det både roligare och mer speltidGlad

Det lilla vi har spelat kan jag säga att jag är ganska imponerad av spelet, är mycket likt de gamla Spyro (year of the dragon, gateway to glimmer mfl) så känslan finns kvar. Väldigtr kul att man kan vara flera olika gubbar(även om det är ett fult trick av speltillverkaren att man måste köpa till, men det blundar vi för eftersom det är så kulFlört)

Så med andra ord kan jag rekomendera att köpa detta spelet, även om det är dyrt!

• emmy1982

En fråga, hur många kapitell är det i spelet, är på en bana med bossen kaos, är detta sista? har dock bara spelat ca 34% så borde ju inte vara sista men sonen påstår att det är sista banan. Har kollat på youtube och där verkar det finnas upp till 70(!!) kapitell, kan det stämma?

• emmy1982
    sötare skrev 2012-11-15 08:46:48 följande:
    måste man köpa hela startpaketet eller räcker det med gubbarna om man redan har det andra skylanders?
    Du kan köpa hela startpaketet men finns också endast spel utan portal, men det skiljer max 100 kr. 
    Har läst nån stans att det ska komma nått mer skylanders nästa år, får hoppas att man inte behöver köpa så mycket mer då. 
  • emmy1982
    Helle skrev 2012-11-23 09:48:10 följande:
    När man ska köpa till gubbar, vilken symbol är det då man kikar på, så att man inte råkar få flera av samma menar jag?
    Det finns 8 element, i startspelet får du med 3 olika , du behöver då köpa till de andra övriga om du vill låsa upp extra delar eller klara vissa utmaningar. Så egentligen behöver du "bara" köpa 8 stycken för att klara spelet.
  • emmy1982
    Helle skrev 2012-11-23 19:15:54 följande:
    Tack! Visst borde det då vara så att i 3-packen så är det inte samma element som i startpaketet?
    Jo det kan det vara, du får kolla vilka element som finns i 3-pack så du inte köper samma element som du redan har.
Svar på tråden Skylanders