• emmy1982

Skylanders

Jag funderar på att köpa Skylanders till min son, har läst en del om spelet, förstår att det är flera figurer man kan köpa till, för att komma vidare i spelet!?
    Kan nån rekomendera  spelet, tror att det passar bra till barn mellan 6-10 år. Han har spelat Spyro till PS2 och det gillar han, är skillnade stor mellan dessa äldre spel och Skylanders?

• Svar på tråden Skylanders
  • minafinastebarn

Våra grabbar, 6,5 och 8 år har Skylanders.
    Vi köpte startpaket, då ingick 3 gubbar, på dessa 3 ska man klara sig genom spelet.
    Finns maaaaassor gubbar att köpa till. Jord, vatten, luft...
    Kan tyvärr inte förklara mer ingående på spelet då pappan o grabbarna spelar o jag håller mig ifrån det :)

• Amorea

Jag läste frågan för min man som säljer spel och han hälsar att det är ett helt fantastiskt bra spel. Men det kommer kosta en del eftersom man måste köpa till en hel del gubbar.

• emmy1982

hur vet man vilka figurer som är "bäst" att köpa egentlgien? Jag gick in på discshop och det finns verkligen massor av figurer. Men om de tre figurerna som medföljer spelet räcker så är ju det väldigt bra, de kostar ju 99 kr styck så det drar lätt iväg om man ska köpa till figurer. Men å andra sidan är ju det bra att kunna köpa till födelsedagar och till jul. Och bra att kunna spara till själv om inte annat.

• emmy1982
    Amorea skrev 2012-05-06 14:52:43 följande:
    Jag läste frågan för min man som säljer spel och han hälsar att det är ett helt fantastiskt bra spel. Men det kommer kosta en del eftersom man måste köpa till en hel del gubbar.
    Måste man köpa till figurerna för att komma vidare i spelet? Är det klokt att köpa med några figurer direkt? I så fall vilka?
  • minafinastebarn

Man måste INTE köpa extra gubbar. Man ska klara spelet på de 3 som följer med startpaketet.
    Vi har köpt några extragubbar.. Endast för barnen velat ha lite o välja på.

• FuckGoggleAskMe

Det ar bra att ha minst en figur av varje sort for vissa stallen kan man bara komma till om en figur av ratt "element" oppnar bron/porten. Dvs, ibland maste man ha en "vattengubbe" (som Gil Grunt) eller en "vindgubbe" (som tex Lightning Rod) for att en bro rullas ut/man kan ga in genom en port, och man kan ga till ett nytt stalle. Och, de olika elementgubbarna har lite olika "krafter".

Dvs, Trigger Happy (tech), Spyro (magi) och Gil Grunt (vatten) brukar komma med spelet.
    Da kan det vara lage att skaffa aven t.ex. Hex eller ChopChop (odod), Eruptor (eld), Stelthelf eller Zook (liv), Lightning Rod (vind). Eller nagon annan gubbe som killen tycker verkar kul.

Men kolla in spelet pa YouTube, finns massor av filmer dar man kan se figurernas egenskaper etc.
    Min snart 6 aring ar besatt av Skylanders just nu, och storebror pa 11 gillar det ocksa.
    Vet inget om aldre spel, detta ar 6 aringens forsta riktiga spel.            

• emmy1982

Jag har köpt spelet nu, fick med tre gubbar, får köpa till flera eftersom vi insåg ganska snabbt att man måste ha andra element för att komma in till andra platser. Letade febrilt efter en vind-gubbe tills jag hittade en i ett tre-pack, nu blir det både roligare och mer speltidGlad

Det lilla vi har spelat kan jag säga att jag är ganska imponerad av spelet, är mycket likt de gamla Spyro (year of the dragon, gateway to glimmer mfl) så känslan finns kvar. Väldigtr kul att man kan vara flera olika gubbar(även om det är ett fult trick av speltillverkaren att man måste köpa till, men det blundar vi för eftersom det är så kulFlört)

Så med andra ord kan jag rekomendera att köpa detta spelet, även om det är dyrt!

• emmy1982

En fråga, hur många kapitell är det i spelet, är på en bana med bossen kaos, är detta sista? har dock bara spelat ca 34% så borde ju inte vara sista men sonen påstår att det är sista banan. Har kollat på youtube och där verkar det finnas upp till 70(!!) kapitell, kan det stämma?

• FuckGoggleAskMe

Det ska visst vara 22 kapitel, plus 4 kapitel man kan kopa till (Empire of Ice, Pirate Seas, Darklight Crypt, Dragon'
    s Peak). Fast jag tycker inte man far en klar idea om kapitlen nar man spelar. Vissa kan man bara fa tillgang till om man har gubbar med ratt element (vatten etc.).Tror att det sista kapitlet ar med Kaos, men man kan ju hoppa hit och dit i kapitel, de kommer i en rorig ordning sa man kanske inte kommer till Kaoskapitlet sist.

% som visas beraknas pa om man hittade alla skatter, dodade alla fiender etc i varje kapitel, sa ar nog svart att nagonsin na 100%.

• Bästamorsan

Ah detta spel vill jag köpa!!!
    Hm till wii (mitt) eller xbox360 (barnens pappa) ???
    Iofs kanske roligast till wii så får jag spela,
    men kanske roligare på xbox360,...  =)

Svar på tråden Skylanders