• emmy1982

Skylanders

Jag funderar på att köpa Skylanders till min son, har läst en del om spelet, förstår att det är flera figurer man kan köpa till, för att komma vidare i spelet!?
    Kan nån rekomendera  spelet, tror att det passar bra till barn mellan 6-10 år. Han har spelat Spyro till PS2 och det gillar han, är skillnade stor mellan dessa äldre spel och Skylanders?

• Svar på tråden Skylanders
  • obelix

Hur många "gubbar" finns det totalt till spelet?

Är det några som är bättre än andra, eller är alla vatten gubbar lika mycket värda om ni förstår vad jag menar?

Finns det nån sida där man kan se vilka alla gubbar är?

• sötare
    Bästamorsan skrev 2012-06-18 18:27:02 följande:
    Ah detta spel vill jag köpa!!!
    Hm till wii (mitt) eller xbox360 (barnens pappa) ???
    Iofs kanske roligast till wii så får jag spela,
    men kanske roligare på xbox360,...  =)

Det som är bra med detta spelet är att det funkar till alla konsoller
  • girlsnpea

Skylanders Giants är jätte kul. Och det är mest jag (mamman) och min syster som spelar. Hahaha...vi älskar det. Men det blir dyrt. Vi har nog lagt ut en 3000 på det.

• sötare
    Bästamorsan skrev 2012-09-06 19:10:25 följande:
    Japp men nu kommer ju snart Skylanders Giants  =)

måste man köpa hela startpaketet eller räcker det med gubbarna om man redan har det andra skylanders?
  • emmy1982
    sötare skrev 2012-11-15 08:46:48 följande:
    måste man köpa hela startpaketet eller räcker det med gubbarna om man redan har det andra skylanders?
    Du kan köpa hela startpaketet men finns också endast spel utan portal, men det skiljer max 100 kr. 
    Har läst nån stans att det ska komma nått mer skylanders nästa år, får hoppas att man inte behöver köpa så mycket mer då. 
  • Kaosmamma

Nya skylander är ute (skylanders giants). Det blir en julklapp till våra barn i år. Har första skylanders spelet och vi ÄLSKAR det! Man behöver inte köpa fler gubbar men det är roligt med gubbar. Lättare att klara svåra bossar med fler, samt kul att uppgradera dem och se olika skills. Men man behöver ju inte köpa alla ;) vi har till ettan köpt ca 30 st.

Vi som spelar är jag (mamma på 31 år), sonen på snart 8 år, dotter på snart 7 år och dotter på precis fyllda 4 år. Vi har riktigt mysigt ihop när vi spelar, så turas vi om :)

Gamla gubbarna funkar på nya giants. Alla de nya funkar dock inte bakåt på gamla men många av dem gör det. Så köp ett startpaket som passar er (vi köpte en extra portal och det var tre gubbar i har jag för mig), så kan man ju köpa till en eller två nya gubbar om man känner för det. Nu köpte jag direkt ca 10 nya gubbar men är ju för att jag själv är tokig i detta äventyr :) haha

Men som någon skrev ovan. Skiljer typ 100 kr mellan två startpaket. Och i det som kostar 100 kr mer får man en extra portal, spelet och tre gubbar!

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/

• girlsnpea

Ja vi har också det första Skylanders också, det innan Giants. Och vi älskar det.

• Helle

När man ska köpa till gubbar, vilken symbol är det då man kikar på, så att man inte råkar få flera av samma menar jag?

• CoolJen

Det blir svindyrt eftersom barnet vill ha alla gubbar. De vanliga är runt 30 st och giants 40 st.

• emmy1982
    Helle skrev 2012-11-23 09:48:10 följande:
    När man ska köpa till gubbar, vilken symbol är det då man kikar på, så att man inte råkar få flera av samma menar jag?
    Det finns 8 element, i startspelet får du med 3 olika , du behöver då köpa till de andra övriga om du vill låsa upp extra delar eller klara vissa utmaningar. Så egentligen behöver du "bara" köpa 8 stycken för att klara spelet.
  • Helle
    emmy1982 skrev 2012-11-23 17:13:02 följande:
    Det finns 8 element, i startspelet får du med 3 olika , du behöver då köpa till de andra övriga om du vill låsa upp extra delar eller klara vissa utmaningar. Så egentligen behöver du "bara" köpa 8 stycken för att klara spelet.
    Tack! Visst borde det då vara så att i 3-packen så är det inte samma element som i startpaketet?
  • emmy1982
    Helle skrev 2012-11-23 19:15:54 följande:
    Tack! Visst borde det då vara så att i 3-packen så är det inte samma element som i startpaketet?
    Jo det kan det vara, du får kolla vilka element som finns i 3-pack så du inte köper samma element som du redan har.
  • Sophiebysophie

En gammal tråd, men jag slänger in en fråga om spelet, har en grabb som fyller 4a om en månad, funderar om man skulle ge detta spel i födelsedagspresent? 
    Han är annars ganska haj på spel, spelar super Mario och Nintendo land på wiiU och iPad spel.
    Är det mycket våld i spelet? Det står ju rekommenderat från 7 år.. Jag förstår ju att man ska döda fiender o så, men det gör man ju i super mario också, men på ett annat sätt som inte är våldsamt så att säga.

Tacksam för svar 

• obelix

detta är inte värre än super mario, klarar han det fixar han nog giants sonen (och sambon) tyckte det va jättekul

• sötare

Jag köpte spelet till sonen och mig i gemensam julklapp. Å jag måste säga att det var något av det tråkigaste spelet jag har spelat. Grafiken ser väldigt nybörjaaktigt ut (grafiken i 8bitars är mycket bättre) , musiken är irreterande , berättarlägen är absolut aldelles för långa och det är väldigt dålig översättning tycker jag som väldigt sällan går att hoppa över. Finns mycket bättre spel till barnen anser jag. Men eftersom sonen gillar det så får jag stå ut. Vad gör man inte för sina barn Glad

• foas

Hur gör jag om jag vill spela skylanders på ps2. Går det?

Mvh Ann-Sofie

Svar på tråden Skylanders