• emilias

    Föräldralediga i Riksten/Tullinge/Huddinge/Tumba se hit!

    Så var det bestämnt, i Juni flyttar vi till Riksten.
    Jag har tre små grabbar på 5½ år, 2½ år och en liten skrutt på 2 månader.
    Tänkte höra om det finns fler föräldralediga i närheten som har lust att promenera, fika, hänga på öppna förskolan och allt annat som man gör när man går hemma hela dagarna =0)

  • Svar på tråden Föräldralediga i Riksten/Tullinge/Huddinge/Tumba se hit!
  • emilias

    Hej och grattis!
    Vad kul! Hur mår du, inte långt kvar nu? Härligt!
    Var i Tullinge bor du? Trivs ni bra?

  • Yosan

    Hej!

    Jag bor i Huddinge och är hemma med första barnet, en son på 6 veckor.

  • emilias

    Hej!
    Vad kul att några har hittat hit. Jag har lite fullt upp nu, packar för fullt inför flytten och mitt i allt sticker vi och båtluffar i Kroatien i dryga två veckor. Därav är jag lite off här =0)

    Vad kul att ni trivs så bra i Tullinge RocketQueen!

    Och kul att du hittat hit Yosan och grattis till sonen! Hur fungerar det med allt, får ni sova ect? Vad underbart med första barnet, det är verkligen något alldeles extra!

  • Yosan
    emilias skrev 2012-05-14 00:16:33 följande:
    Och kul att du hittat hit Yosan och grattis till sonen! Hur fungerar det med allt, får ni sova ect? Vad underbart med första barnet, det är verkligen något alldeles extra!
    Tack!
    Det fungerar ganska så bra. Han sover relativt bra på nätterna, vaknar för det mesta enbart när han är hungrig. På dagarna kan det vara värre och då har jag en övertrött liten gnällbebis som inte vill sova. Bäst sover han ute i vagnen.

    Bra på att äta är han också så den biten behöver jag inte oroa mig för iaf. Hittills har han gått upp ca 300 g och växt en cm i veckan. Imorgo är det dags för nytt BVC besök så då får vi se om han ha fortsatt i samma stil de senaste två veckorna också.

    Är så härligt nu när han har börjat skratta. Vaknade häromdagen vid 05:30 på morgonen av att den låg en tokglad liten skrutt brevid mig och viftade och skrattade. Då kan man ju inte annat än le hur trött man än är :)
Svar på tråden Föräldralediga i Riksten/Tullinge/Huddinge/Tumba se hit!