• Alecto

EP -fråga

Ni som har barn med EP - efter en anfall har era barn fått feber då vid något tillfälle? Sonen fick ett anfall i morse och fick feber efter - kan ha varit feberkramp, kan ha varit ep...

Nu är han feberfri ialla fall... 

• Svar på tråden EP -fråga
  • Alecto

Han har relativt nyligen fått diagnosen ep och har hitills bara haft en anfall på dagtid - resten är i sömnen så jag är helt ovan vid hur han blir efter. När han fått i sömnen så sover han vidare men just reaktionen på dagtid är jag helt ovan vid.

• Alecto

Låter som Linus i början - han fick (med största sannolikhet) ett riktigt stort för ca ett år sen i sömnen - då blev det helikopter in med en puls på 256 när ambulansen kom :(
    Sen fick han flera små under hösten i sömnen och i januari gjorde vi ett nytt EEG och fick då konstaterat förändringar som tydde på ep men just på dagtid känns läskigt Rynkar på näsan 

• Alecto

Han har ergenyl och nitrazepam - ergenylen har han fått i lite över en vecka så det är inte omöjligt. får ringa hans läkare och kolla...

• Alecto

Hej, 

Han har inte haft mer men tyvärr har han fått utslag som troligen beror på ergenylen så vi var tvungna att sluta och det är mycket bättre med utslagen. Jag skall ringa hans läkare i morgon så får vi se om vi skall få någon annan. Tur och tack för högkostnadsskyddet...

Svar på tråden EP -fråga