• kiara

nedräkning till föräldraledighet...

Hej på er!! Jag är gravid med nr 3 och har BF 27:e juni. Jag ska jobba t.o.m 31:a maj...är så vansinnigt trött och vill egentligen inte jobba en sekund till. Tänkte att vi som börjar närma oss föräldra"ledigheten" kanske kan pusha varandra att ta oss igenom den sista tiden fram till vi går hem från jobbet...

• Svar på tråden nedräkning till föräldraledighet...
  • Luna81

Här är en till med BF 27 juni. Har nog tänkt jobba 1vecka in i juni. Är sjukskriven 50% nu pga foglossning och 4h är verkligen tillräckligt långa dagar. Är också trött och räknar något otåligt ner.. Har du några planer för veckorna hemma? Förutom att sova..

• kiara

Vad roligt med samma BF!! Veckorna hemma ska jag nog försöka greja i bebisrummet men framförallt ska jag slappa! Har du/ni barn sedan tidigare eller är det första? Vad ska du ägna dig åt veckan/veckorna hemma?

• Luna81

Detta blir vårt andra barn. Jag har inga andra planer än att ta det lugnt de sista veckorna. Blir säkert lite kakbak till frysen. Och så borde jag kanske öva lite avslappning och andning. Har inte gjort det alls denna gången. Med första gick jag på yoga och gjorde avslappningsövningar hemma. Nu hinner man ju inte riktigt med sånt. Visst är det skönt att vi får två kortveckor med jobb i maj! Iaf på mitt jobb där de flesta tar ledigt klämdagar.

Tror du att du kommer gå tiden ut? Eller till och med gå över?

• Tirem

Själv har jag 5 arbetsdagar kvar

Jobbar sista dagen den 11 maj, är beräknad till den 15!!!

• kiara

Luna81: kakbak till frysen låter mysigt!! hur gammal är er son/dotter?? jag hoppas att skrutten vill ut liiite tidigare än beräknat....mina två döttrar föddes i vecka 38+6 båda två....kommer du gå tiden ut tror du?

• kiara

Tirem: vad härligt med 5 arbetsdagar kvar!! du jobbar länge då eftersom du är beräknad till den 15:e!!

• kiara

Ännu en arbetsdag avklarad!!!

• Luna81

Vår pojke är 3,5 år. Jag gick över 11 dagar med honom så jag räknar med att minst gå tiden ut nu också. Dock så stämmer inte datumet (27/6) som vi fick på RUL riktigt med mina beräkningar så jag hoppas att den kommer innan juni är slut då jag tror att den är lite äldre.

Ja, förra gången bakade jag massa saker så folk som hälsade på oss den hösten fick en riktig sötsaksbuffe uppdukad.

Idag har jag varit så trött på jobbet. Men precis, ännu en arbetsdag avklarad!

• Tirem

Fast det verkar som om det blev sista dagen idag om vi har tur! Börjar känna av sammandragningar som tar i

Svar på tråden nedräkning till föräldraledighet...