Inlägg från: Johan70 |Visa alla inlägg
  • Johan70

Säger ni till?

Det är klart att jag säger till. Jag vill ju ha cykeln också. Skulle jag bara lämna den där?

• Johan70
    Sanda skrev 2012-05-11 21:49:03 följande:
    Johan: nej tanken är att du isåfall går iväg med den med tycker att de får skylla sig själva som inte tog betalt
    Om jag vet med mig att jag inte har betalt cykeln så tar jag ju inte med mig den. Vill jag ha den, så säger jag förstås till så att jag kan betala för den. Enda möjligheten för mig att ta med mig en vara utan att betala för den, vore om både jag och kassabiträdet av någon tankspridd anledning skulle missa betalningen för den.
  • Johan70
    Sanda skrev 2012-05-11 21:50:31 följande:
    Jag kan ligga till att detta hände en kompis kille till mig och vi hamnade i en stor diskussion. De tycker att affären får skylla sig själva och jag anser att det är stöld.
    Klart att det är stöld. Det är inget man kan ha åsikter om; det är så.

En annan sak är att dina bekanta tydligen tycker att stöld är OK under omständigheterna, d.v.s. när ägaren inte var tillräckligt uppmärksam. Det kan man diskutera, men där tycker inte jag heller att det är acceptabelt.

Det skulle aldrig falla mig in att låta det vara. Möjligen om det gällde någon vara till riktigt lågt pris som jag själv inte upptäcker att de har missat betalningen för förrän jag kommer hem, säg att jag har köpt tre tomater men butiken bara har tagit betalt för två, men absolut inte en cykel.
Svar på tråden Säger ni till?