vilda barn...
så är alla barn tycker jag, så kommer din nog också bli. bättre vänja henne ljud=)/// Mamma till tre
så är alla barn tycker jag, så kommer din nog också bli. bättre vänja henne ljud=)/// Mamma till tre
Visst kan man kräva att barnen inte springer och leker högljutt precis där ett annat barn sover... och givetvis kan man kräva att ett barn på sex år INTE går under bordet och kittlar de andra som sitter och äter. Min dotter är tre år och klarar fint av att sitta still och äta utan att springa omkring o gapa och störa andra middagsgäster.. givetvis sitter hon inte helt tyst och stilla men med vägledning av vuxna (barnens föräldrar först och främst) så förstår barnen vad som är rätt och fel. Det anser jag =)
trodde du visste det...busiga!
sen håller jag med ovan, man ska veta vad som är rätt o fel. men varför säger du inte detta till dem själva istället för sitta här o klaga. känns lite oseriöst i tråden. stå för vad du tycker!
Jag hade sagt ifrån! Pratar ni inte med varandra? Låter som att ni bara lider i tysthet.
Nu har jag en nära relation med min syster så hennes son säger jag till (nästan) som om han vore min egen son. Dotterns kusiner på pappans håll däremot känner jag inte alls, eller bara ytligt men jag har svårt att se att jag inte skulle säga till dessa barn om dom uppförde sig illa.
Om du vill ha det tyst runt din dotter är det ditt ansvar att säga till. Sitt inte tyst och vänta på att föräldrarna gör vad du vill. Gör det själv, eller be din man göra det om det är lättare för honom. Barnen lär tåla det
Jag undrar varför du tar upp det med din svärmor, inte konstigt om hon ställer sig i försvarsställning. Ta upp det med barnens föräldrar istället.